۲۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۳
کد خبر: 82264809
T T
۰ نفر
حقیقت لبیك عزاداران حسینی در اقامه نماز ظهر عاشورا تجلی یافت

شهرستان ها - ایرنا - خداجویان حاضر در هیات های عزا داری و دسته های سینه زنی در اقتدایی عاشقانه به نماز خونین ظهر عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) به مهمترین پیام كربلا، یعنی عبودیت، لبیك گفتند و همزمان با برخاستن بانگ دلنشین اذان در سراسر كشور به نماز ایستادند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از استان های كشورمان، ظهر روز چهارشنبه عزاداران حسینی شركت كننده در دسته های سینه زنی در خیابان و مساجد یا تكایا و حسینیه ها و هیات های حاضر در امام زادگان متناسب با افق شهر و دیدارشان به محض ورود وقت شرعی به پاس حرمت شهدای نینوا عزاداری را متوقف و نماز ظهر و عصر را اقامه كردند.

** عزاداران حسینی در دارالعباده یزد نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه كردند
مراسم عزاداری و سوگواری عاشورای حسینی در سراسر استان یزد برگزار شد و عزاداران سیدالشهداء علیه السلام با بانگ اذان، نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز حضرت امام حسین علیه السلام در افزون بر 600 نقطه اعم از حسینیه ها، مساجد، تكایا و بقاع متبرك به جماعت اقامه كردند.
نماز ظهر عاشورا با حضور گسترده مردم ولایتمدار مركز این استان در شهر یزد علاوه بر گلزار شهدا در مسجد روضه محمدیه (حظیره) به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه یزد اقامه شد.
عزاداران سید و سالار شهیدان (ع) در مركز استان یزد با حضور در روضه محمدیه (مسجد حظیره)، حسینه فهادان و دیگر حسینه ها و تكایای شهر یزد با نظم و ترتیب به نوحه خوانی و سوگواری در رثای شهدای دشت نینوا پرداختند.
مراسم سوگواری روز عاشورا همچنین در 50 بقعه متبركه و آستان امامزاگان استان یزد برگزار شد.
خبرنگار: كاظم سبحان زاده

** نمازظهر عاشورا در بوشهر برپا شد
عزادارن حسینی در شهر بوشهر با حركت دسته های مختلف عزاداری به سمت مصلای نماز جمعه و پس از عزاداری نماز ظهر عاشورا به امامت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نماز ظهر عاشورا را اقامه كردند.
برگزاری برنامه های مختلف و متنوع عزاداری از شب گذشته در بوشهر ادامه داشته و پس از برگزاری مراسم هایی چون سینه زنی، زنجیر زنی و صبح دم تا اذان صبح عزاداری كردند.
صبح امروز نیز آئین های سینه زنی و زنجیرزنی سنتی بوشهر در نقاط مختلف بوشهر برپا شد.
خبرنگار: موناعیدان


** نماز ظهرعاشورا در جوار مرقد شهدای گمنام بندرعباس برگزار شد
نماز ظهر عاشورا به امامت آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و با شركت عزاداران حسینی به یاد نماز ظهر عاشورای حضرت ابا عبدالحسین (ع) روز چهارشنبه در چهار راه شهید مطهری و در جوار شهدای گمنام این شهر برگزار شد.
هیات های عزاداری بندرعباس كه از راههای دور ونزدیك آمده بودند ودرحال برگزاری سوگواری بودند پس از شنیدن اذان ظهر دست از عزاداری برداشته و در صفوفی منظم ، نماز ظهر وعصر خودر را اقامه كردند.
نظیر این مراسم در شهرها وروستاهای هرمزگان باشكوه خاص و با شركت پر شور مردم بویژه عزاداران حسینی برگزار شد.
استان هرمزگان دارای یك هزار200هیات مذهبی است كه در مناسبت های مختلف سال بویژه در دهه اول محرم فعالیت مذهبی آنان بیشتر شده و درمساجد، حسینینه به سوگواری می پردازند ودربندرعباس روز عاشورا درجوار گلزار شهدای گمنام اجتماع بزرگ حسینی برپا می كنند.
خبرنگار: خلیل تنیده

** نماز با شكوه ظهر عاشورا در سیستان و بلوچستان اقامه شد
عزاداران سید و سالار شهیدان در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان امروز ضمن شركت در مراسم عزاداری و سینه زنی به یاد آخرین نماز ظهر حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، نماز ظهر عاشورا را با شكوه تمام در مكان های مختلف شهر و روستا از جمله حسینه ها، مصلی ها و گلزار شهدای 19 شهرستان این استان اقامه كردند.
حضور نوجوانان و جوانان در این نماز چشمگیر بود.
در زاهدان نماز ظهر عاشورا به امامت آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان و در دیگر شهرستان های استان با حضور امامان جمعه همان مناطق اقامه شد.
با پخش اذان ظهر از طریق بلندهای هیات های عزادار خیل عظیم جمعیت عزادار در خیابان های اطراف گلزار شهدا به نماز ایستادند.
نمازگزاران عزادار زاهدانی پس از اقامه نماز ظهر عاشورا پیكر پاك شهید پاسدار«جعفر حجتی» را كه بر اثر حادثه سقوط هواپیمای فوق سبك سپاه سه روز پیش در مسیر سرباز - ایرانشهر به فیض شهادت نایل آمده بود، تشییع و در گلزار شهدا بهشت مصطفی این شهر به خاك سپردند.
خیابان های شهرستان های 19گانه این استان كه مملو از جمعیت عزادار بود ،هیات‌های مذهبی با شنیدن صدای اذان عزاداری را به بعد از نماز موكول كرده و با چشمانی گریان و دل‌هایی محزون در صفوف نماز ظهر عاشورا ایستادند.
3213/6081 خبرنگار: اكبر نوری


**نماز ظهر عاشورا در قزوین اقامه شد
عزاداران قزوینی ظهر عاشورا با شنیدن بانگ الله اكبر در صفوفی به هم فشرده به نماز ایستاده و مهمترین تاكید امام حسین (ع) را به امامت حجت الاسلام والمسلیمن عبدالكریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اقامه كردند.
خیابان های منتهی به بارگاه ملكوتی امامزاده حسین (ع) نیز مملو از مشتاقان حضرت اباعبدلله الحسین (ع) بود كه نماز جماعت ظهر عاشورا را برگزار كردند.
همچنین بارگاه ملكوتی امامزاده حسین (ع) فرزند بلافصل امام رضا (ع) در روز عاشورای حسینی شاهد جمعیت عزاداری بود كه یكپارچه فریاد وای حسینا سر می دادند.
بنا به گزارش های رسیده، نماز اول وقت ظهر عاشورا همزمان در شهرها و بخش های مختلف استان از جمله آبگرم، آوج، بوئین زهرا، البرز، آبیك، تاكستان، محمدیه، اقبالیه، محمودآباد، الموت، دانسفهان، ضیاآباد، سیردان، كوهین و دیگر نقاط استان با حضور گسترده مردم عزادار به امامت ائمه جماعات مساجد این شهرها اقامه شده است.
7389/8054 خبرنگار: نسرین رحیمی/ رضا اسدی

**نماز ظهر عاشورا در شهرهای مختلف استان كردستان اقامه شد
عاشقان و شیفتگان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) امروز پس از شركت در مراسم عزاداری و سینه زنی عاشورای حسینی، نماز ظهر را با شكوه تمام در شهرهای مختلف استان اقامه كردند.
نماز ظهر عاشورا در سنندج مركز استان كردستان نیز با حضور مردم عزادار شیعه و سنی استان كردستان در خیابان آیت الله طالقانی این شهر و در مقابل حسینیه سنندج و به امامت آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در كردستان اقامه شد.
حضور مسئولان ادارات، نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در عاشورای حسینی امسال و همراهی گسترده مسلمانان اهل سنت در كنار همشهریان اهل تشیع منطقه معنویت ویژه ای به مراسم سوگواری امسال بخشیده بود.
پخش نذورات شهر وندان اهل سنت كردستان همراه با شیعیان در این روز و همراهی گسترده مردمی با دسته های سینه زنی جلوه خاصی به عاشورای حسینی در این دیار بخشیده بود.
1904 / خبرنگار: مسعود احمدی

** ندای یا حسین (ع) در روز عاشورا در كرمانشاه طنین انداز شد
مردم كرمانشاه بعد از 9 روز عزاداری و سوگواری كه از آغاز ماه محرم داشتند ، امروز چهارشنبه در سالروز عاشورای حسینی در قالب هیات ها و دسته های سینه زنی مقابل مسجد جامع كرمانشاه تجمع كردند و در مظلومیت امام حسین (ع) و یاران باوفایش بار دیگر به سوگواری پرداختند.
هیات های عزاداری از مساجد، تكیه ها و حسینیه های سطح شهر در قالب دسته های زنجیرزنی و سینه زنی با مداحی و سوگواری، اجتماع بزرگ عزاداران حسینی را در مقابل مسجد جامع كرمانشاه تشكیل دادند.
دسته های سیاه پوش عزادار با گل مالی كردن سر و صورت و لباس خود و با خواندن اشعار كُردی در وصف مظلومیت امام حسین (ع) بار دیگر در سالروز قیام عاشورای حسینی با ائمه اطهار (ع) بیعت مجدد كردند.
پیر و جوان، زن و مرد و كوچك و بزرگ در سالروز حماسه قیام عاشورا در كرمانشاه حضور داشتند و حضور و مشاركت نوجوانان و جوانان در گرامیداشت این آیین معنوی چشمگیرتر بود.
عزاداری و سوگواری عاشقان امام حسین و ائمه اطهار (ع) با شنیدن اذان آماده اقامه نماز ظهر عاشورا به یاد ظهر غریبانه عاشورایان در دشت كربلا شدند.
نماز ظهر عاشورا در مقابل مسجد جامع كرمانشاه با حضور عزاداران حسینی به امامت آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمانشاه اقامه شد.

**عزاداران حسینی در میدان امام اصفهان، نماز ظهر عاشورا را اقامه كردند
عزاداران و دلسوختگان سالار شهیدان، ظهر روز چهارشنبه مقارن با عاشورای حسینی در میدان امام(نقش جهان) اصفهان به نماز ایستادند تا باردیگر بر راه و فلسفه قیام حسینی تاكید كنند.
عزاداران سرور و سالار شهیدان در فضای معنوی میدان تاریخی امام، مراسم نماز پرفیض، وحدتبخش و سرشاز از پیام عاشور را اقامه كردند.
نماز ظهر عاشورا با حضور هزاران عزادار اصفهانی به امامت آیت الله سیدابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان برگزار شد.
به همین مناسبت نماز ظهر عاشورا در مساجد، تكایا، حسینیه ها، بقاع امامزادگان و مهدیه های اصفهان نیز با حضور آحاد مردم سوگوار برگزار شد.
در سایر شهرستان های استان نیز آیین های نماز جماعت در ظهر عاشورا برگزار شده است.
خبرنگار: هدا استكی

**امام جمعه زنجان: اقامه نماز ظهر عاشورا مانوری شكوهمند در مقابل دشمنان است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: نماز ظهر عاشورا باید هر سال باشكوه تر از قبل برگزار شود چرا كه این نماز ارزش معنوی بالایی دارد و به نوعی مانور شكوهمند عبادت در مقابل دشمنان است.
حجت الاسلام علی خاتمی روز چهارشنبه پیش از اقامه نماز ظهر عاشورا و در میان عزاداران زنجانی افزود: دشمن از عاشورا و احیاء كنندگان عاشورا می ترسد و این نماز یادآور این مساله است كه عزاداران می خواهند بیان كنند 1377 سال قبل در چنین روزی و در گرما گرم جنگ، حضرت سید الشهدا(ع) و یاران باوفای ایشان نماز اقامه كردند.
وی اظهار كرد: همانطوری كه عزاداری سید الشهدا(ع) به عنوان یك امر مقدس باعث تقرب بیشتر انسان به خدای باریتعالی می شود، برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا به ویژه نماز اول وقت نیز ارزش و اهمیت صد چندانی دارد.
خبرنگار: اعظم شامی
3033/8066 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشار دهنده : سید سعید حسینی
۰ نفر