۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۳۵
کد خبر: 82265861
T T
۰ نفر
نماينده مجلس از حضور گردشگران خارجي در آيين محرم در يزد قدرداني كرد

يزد - ايرنا - نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي از حضور گردشگران در يزد و در برنامه هاي عزاداري مردم اين استان در دهه اول ماه محرم قدرداني كرد.

به گزارش پنجشنبه شب دفتر نماينده يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي، سيدابوالفضل موسوي بيوكي با حضور در جمع تعدادي از گردشگران خارجي توضيحاتي در خصوص برنامه هاي مذهبي و فرهنگي استان در ماه محرم ارائه كرد.
وي همچنين در سخناني از راهنمايان و مسئولان كميته هاي گردشگري مذهبي استان يزد كه در دهه اول محرم امسال نسبت به برنامه ريزي براي حضور گردشگران در مناطق مختلف استان اقدام كردند، تشكر كرد.
حدود 300 گردشگر از كشورهاي مختلف جهان با حضور در محل هاي برگزاري آيين هاي عزاداري سالار شهيدان امام حسين (ع) ضمن ثبت تصاوير اين آيين با آداب و رسوم استان يزد در ماه محرم آشنا شدند.
اطعام گردشگران خارجي با غذاي نذري و مشاركت برخي از اين گردشگران در تهيه غذاي نذري، همچنين ابراز احساسات نسبت به آيين هاي ويژه ماه محرم حسينيه ايران از جلوه هاي حضور گردشگران خارجي در دهه اول در استان يزد بود.
استان يزد از قطب هاي گردشگري مركز ايران است كه پس از اصفهان و شيراز ميزبان بيشترين تعداد گردشگران خارجي مي باشد.
هر ساله در ايام دهه اول محرم تعداد قابل توجهي از گردشگران داخلي و خارجي براي ديدار آيين هاي سنتي محرم در استان يزد به اين استان سفر مي كنند.
7536/ 6014/ دريافت كننده: كاظم سبحان زاده**انتشار: كاظم شاملو*