۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۲
کد خبر: 82266248
T T
۰ نفر
امام جمعه شهرری: شور و شعور بالای حسینی تماشاگران بازی فوتبال نقشه دشمنان را خنثی كرد

شهرری ـ ایرنا ـ امام جمعه شهرری با اشاره به تحریك برخی شبكه های بیگانه به ویژه عربستانی برای ایجاد یك شورش و درگیری در كشور به بهانه بازی فوتبال در شب عاشورا گفت: شور و شعور بالای حسینی تماشاگران بازی فوتبال نقشه دشمنان را خنثی كرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه شهرری با بیان اینكه قبل از برگزاری بازی نگرانی هایی در كشور به ویژه در میان برخی بزرگان و دلسوزان وجود داشت عنوان داشت: تماشاگران با ادب و شور مثال زدنی خود استادیوم را به حسینیه و تكیه تبدیل كردند.
وی ادامه داد: تماشاگران فهیم و حسینی با فریاد یكپارچه یاحسین(ع) به عزاداری سید و سالار شهیدان پرداختند و در پیشگاه اباعبدالله(ع) سربلند بیرون آمده و امیدهای واهی دشمنان را ناامید كردند.
وی ادامه داد: تدبیر مسئولان برگزاری مسابقه و شعور بالای تماشاگران باعث شد كه همراه با پیروزی تیم ایران هیچ گونه بی احترامی به ساحت بزرگوار سیدالشهدا(ع) در كشور نشود.
شاهچراغی با بیان اینكه نهضت عاشورا دارای سه ضلع است افزود: ضلع اول امام حسین(ع)، ضلع دوم اصحاب و یاران امام و ضلع سوم كاروان آزادگان دشت كربلا به مدیریت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) هستند كه باید در كنار یكدیگر تحلیل و واكاوی شود.
وی به نقش بی بدیل امام سجاد(ع) در تبدیل بحران به فرصت در بعد از وقایع كربلا اشاره كرد و بیان داشت: ایشان با ادامه دادن راه پدرش موجی از آگاهی در كوفه و شام به راه انداخت و اوضاع سیاسی و اجتماعی این شهرها را به طور كلی دگرگون كرد.
شاهچراغی در ادامه به جنایات عربستان در یمن اشاره كرد و گفت: هواپیماهای عربستان كودك كش در یك روز چهار بار مجلس ترحیم و فاتحه را موشك باران كردند و تمام جهان را در حیرت فرو بردند.
وی به عذر خواهی مسئولان عربستانی و اظهار تاسف نهادهای بین المللی اشاره كرد و عنوان داشت: جنایات آل سعود خبیث نشانه عمق دون صفتی آنان را نشان می دهد و خشم جهانیان را برانگیخته است.
شاهچراغی با بیان اینكه عربستان یك جنایتكار جنگی است بیان داشت: عربستان نوكر سرسپرده آمریكا و صهیونیسم است و تمام جنایت های آنان با مدیریت و چراغ سبز آمریكا انجام میشود و اگر دادگاهی در این زمینه برگزار شود مسئولان عربستانی محكوم به چندین بار اعدام می شوند.
وی به دستگیری تعدادی از عناصر دشمن و ضد انقلاب در شیراز توسط سربازان گمنان امام زمان(عج) اشاره كرد و عنوان داشت: به كوری دشمنان كشور نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با اشراف كامل و با دقت همه تحركات دشمنان را زیر نظر داشته و این گروه تروریستی را كه قصد بمب گذاری در هیات های مذهبی شیراز داشتند به طور كامل دستگیر كردند.
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
3218 / 6139
۰ نفر