۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۸
کد خبر: 82268603
T T
۰ نفر
اشتغال پايدار زنان روستايي از راهكارهاي كاهش مهاجرت به شهرهاست

گناباد- ايرنا- مشاور وزير جهاد كشاورزي در امور بانوان گفت: ايجاد اشتغال پايدار براي زنان روستايي و مشاركت بيشتر آنان در فعاليتهاي اجتماعي نقش بسيار در كاهش مهاجرت به شهرها دارد.

به گزارش ايرنا، فروغ السادات بني هاشم روز يكشنبه در ديدار با فرماندار گناباد افزود: زنان از اركان اصلي خانواده به ويژه در مناطق روستايي محسوب مي شوند و هراندازه به آنان توجه بيشتر شود، شاهد ماندگاري بيشتر روستاييان در اين مناطق خواهيم بود.
وي اظهار كرد: ايجاد نشدن اشتغال پايدار براي روستائيان، مهاجرت از مناطق روستايي را افزايش مي دهد.
وي گفت: وزارت جهاد كشاورزي در راستاي اهداف اقتصاد مقاومتي مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب و براي افزايش نقش آفريني زنان در توسعه روستا و ايجاد اشتغال در مناطق روستايي طرحهاي مختلف در دست اجرا دارد كه از جمله آنها مي توان به طرح زنان تسهيلگر روستايي اشاره كرد.
مدير كل دفتر امور زنان روستايي و عشايري وزارت جهاد كشاورزي افزود: اين طرح با هدف ايجاد تحول اجتماعي و استفاده حداكثري از ظرفيتهاي زنان روستايي در توسعه و رونق اقتصادي اين مناطق اجرا مي شود.
وي اظهار كرد: راه اندازي صندوق اعتبار خرد زنان روستايي براي حمايت از اشتغال و كارآفريني اين قشر از ديگر اقدام هاي در دست انجام به شمار مي رود كه در اين راستا تاكنون 1500 صندوق در كشور راه اندازي شده است.
وي گفت: 600 صندوق از اين تعداد مربوط به سال گذشته بوده و 30 صندوق نيز در استان خراسان رضوي راه اندازي شده است.
بني هاشم افزود: صندوقهاي اعتبار خرد بدون تشريفات زايد بانكي و با شرايط آسان و بدون وثيقه زمينه دسترسي زنان روستايي به تسهيلات براي ايجاد اشتغال و كارآفريني را ايجاد مي كنند.
وي خواستار بهره گيري از منابع دستگاههاي اجرايي و خيرين براي تامين سرمايه صندوقهاي اعتبار خرد در مناطق روستايي شد.
فرماندار گناباد هم با اشاره به خسارتهاي خشكسالي سالهاي گذشته و تاثير آن در افزايش مهاجرت از اين شهرستان به ديگر نقاط كشور خواستار افزايش مشاركت روستائيان به ويژه زنان روستايي در فعاليت هاي اجتماعي و راه اندازي صندوق اعتبار خرد زنان روستايي در اين شهرستان شد.
محمد علي نبي پور گفت: با وجود توان و ظرفيت بسيار گناباد در زمينه گياهان دارويي از اين ظرفيت براي توسعه و اشتغال شهرستان بهره لازم گرفته نشده كه مي توان با حمايت مالي از زنان روستايي زمينه نقش آفريني بيشتر آنها در توسعه اين بخش را فراهم كرد.
شهرستان گناباد در مجموع حدود 20 هزار هكتار كشتزار آبي، 1700 هكتار ديمزار و 500 هزار راس دام با 14 هزار بهره بردار اين بخش ها دارد و سالانه 87 هزار تن محصولات زراعي، باغي و دامي در اين شهرستان توليد مي شود.
2095/ 6053 خبرنگار: عليرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم
۰ نفر