۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۸:۱۶
کد خبر: 82269258
T T
۰ نفر
مرز چذابه برای ورود زائران خراسان شمالی در اربعین حسینی تعیین شد

ایرنا-بجنورد-مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: زائران استان به منظور ورود و خروج به كشور عراق از مرز چذابه اقدام كنند.

محمدباقر قاصری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینكه از زمان آغاز زمان ثبت نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح، 1245 نفر تا 24 مهرماه از استان خراسان شمالی ثبت نام كردند، اظهار كرد:این ثبت نام تا شانزدهم ماه صفر ( 26آبانماه ) ادامه خواهد داشت كه پیش بینی می شود امسال 6 هزار زائر از استان به اربعین حسینی مشرف شوند.
به گفته وی، سال گذشته بیمه زائران به صورت اختیاری بوده، اما امسال افرادی كه اقدام به ثبت نام در سامانه سماح می كنند بنا به دستور وزارت كشور و ستاد مركزی اربعین حسینی بیمه الزامی شده است.
وی هزینه ثبت نام اربعین حسینی در سماح را یك میلیون و هفتصد و هفتاد هزار ریال عنوان كرد و افزود: از مبلغ اخذ شده،100 هزار ریال بابت ثبت نام زائر، 250 هزار ریال برای بیمه و 40 دلار نیز بابت هزینه صدور ویزا اخذ خواهد شد.
مدیركل حج و زیارت خراسان شمالی با اشاره به شروع صدور ویزا از طریق كنسولگری سفارت عراق در مشهد، از ادامه روند صدور تا شانزدهم ماه صفر خبرداد و خاطرنشان كرد: زائران به صورت انفرادی و یا در قالب گروه های دو یا پنج نفر می توانند به عتبات عالیات مشرف شوند و مدت زمان اعتبار ویزا نیز 20 روزه خواهد بود.
قاصری در ادامه از تعیین مرز چذابه برای ورود و خروج زائران استان خبر داد و با اشاره به عبور زائران از مسیرهای دوران دفاع مقدس گفت:در این مرز پاركینگ به وسعت 50 هكتار جهت استقرار خودروهای شخصی و اتوبوس حامل زائرین و 12 ورودی به ظرفیت 48 باجه كنترل گذرنامه وجود دارد كه روند ورود و خروج زائران به حداقل زمان خواهد رسید.
وی با اشاره با تمهیدات انجام شده سازمان حج و زیارت برای برگزاری مناسب مراسم اربعین حسینی از زائران خواست تا از مرزهای مشخص شده از سوی این سازمان نسبت به ورود و خروج اقدام كنند و افرادی كه در سامانه سماح ثبت نام نكرده و فاقد ویزا هستند از مراجعه به مرزها خودداری كنند.
7184/1744 محسن داوری **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده