۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۴
کد خبر: 82269933
T T
۰ نفر
تقدیر از خبرنگار ایرنا در جشنواره تامین اجتماعی و رسانه

تهران - ایرنا - مهناز بیرانوند خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری جمهوری اسلامی در نخستین جشنواره تامین اجتماعی و رسانه به عنوان خبرنگار ویژه در بخش گزارش مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، نخستین جشنواره تامین ‌اجتماعی و رسانه پس از بررسی یك هزار و 200 اثر ارسالی در حوزه تخصصی رفاه و تامین ‌اجتماعی و بیمه ‌های اجتماعی، با معرفی برگزیدگان در هفت محور و دو بخش، به كار خود پایان داد.
پس از دو مرحله داوری آثار واصله به دبیرخانه جشنواره توسط جمعی از اساتید و پیشكسوتان حوزه روزنامه ‌نگاری و رسانه، در نهایت 44 اثر ارسالی شركت‌ كنندگان در جشنواره در محورهای مختلف مصاحبه و گفت‌ و‌ گو، یادداشت، مقاله، گزارش، طنز مكتوب، طرح و كاریكاتور، عكس و در دو بخش مطبوعات و خبرگزاری‌ها و رادیو و تلویزیون، آثار برتر یا شایسته تقدیر شناخته شدند.
در بخش مطبوعات و خبرگزاری‌ها و در رشته مصاحبه و گفت‌ و گو، اثر ارسالی از سوی فاطمه جمال‌ پور در روزنامه شرق، از سوی هیات داوران، حائز رتبه اول شناخته شد.
آثار ارسالی از سوی سیدحسین قاآنی از روزنامه ایران و فاطمه اسماعیلی از خبرگزاری ایسنا، مشتركا حائز رتبه دوم شدند و اثر ارسالی از سوی زهرا علی ‌اكبری از روزنامه اعتماد، شایسته كسب مقام سوم شناخته شد. در این بخش، همچنین مهناز قربانی از خبرگزاری مهر و مهرو ماهر از خبرگزاری آنا، شایسته تقدیر شناخته شدند.
در رشته یادداشت، هیات داوران جشنواره، هیچ یك از آثار ارسالی را شایسته كسب مقام اول ندانست و اثر ارسالی از سوی ناصر ذاكری منتشره در روزنامه جهان اقتصاد شایسته كسب مقام دوم و اثر ارسالی از سوی جواد نوائیان رودسری، شایسته كسب مقام سوم شناخته شد.
همچنین در رشته مقاله نیز هیات داوران جشنواره، هیچ یك از آثار ارسالی به دبیرخانه را شایسته كسب رتبه نخست ندانست.در این بخش، اثر ارسالی از سوی میكائیل عظیمی منتشره در ماهنامه قلمرو رفاه، به عنوان اثر دوم برگزیده شد.
در رشته گزارش، هیات داوران از میان آثار راه ‌یافته به مرحله داوری نهایی، آثار مهدیه تقوی ‌راد از روزنامه همشهری و پانید فاضلیان از خبرگزاری ایلنا را شایسته كسب مقام نخست دانست. در این رشته، اثر ارسالی از سوی حسن رضایی از خبرگزاری فارس توانست رتبه دوم را از آن خود كند و الهام مهدیزاده از روزنامه شهرآرا و زهره رمزی از خبرگزاری تسنیم، مشتركا در جایگاه سوم قرار گرفتند.
در این بخش، هیات داوران همچنین آثار رسول خانی از روزنامه رسالت، صدیقه هاشمی از روزنامه اطلاعات و مهناز بیرانوند از خبرگزاری ایرنا را شایسته تقدیر شناختند.
در رشته طنز مكتوب، بر اساس نظر هیات داوران جشنواره، آثار ارسالی از سوی پویا پویان از ماهنامه خط‌خطی، غلامرضا خراسانی از روزنامه همدلی و وحید حاج سعیدی از دو هفته ‌نامه آهنگ، به ترتیب جایگاه اول تا سوم را از آن خود كردند.
در رشته طرح و كاریكاتور، متاسفانه هیچ كدام از آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره شایسته كسب مقام شناخته نشدند اما در این بخش، جمال رحمتی به دلیل اهتمام ویژه به موضوعات اجتماعی در آثار و همكاری طولانی ‌مدت با نشریات تخصصی حوزه رفاه و بیمه ‌های اجتماعی، شایسته تقدیر شناخته شد.
در رشته عكس نیز، اثر منتشره از حامد خورشیدی در خبرگزاری فارس رتبه اول را كسب كرد و آثار ارسالی از سوی عرفان كوچاری از خبرگزاری تسنیم و ابوذر بذری از هفته‌ نامه آتیه ‌نو، به ترتیب در جایگاه دوم و سوم نشستند. هیات داوران جشنواره در این بخش، آثار هوشنگ هادی و مهدی نصیری از خبرگزاری ایلنا را شایسته تقدیر دانستند.
در بخش دوم جشنواره و در میان آثار رادیویی و تلویزیونی، در رشته گفت‌ و گوی تلویزیونی سراسری، اثر ارسالی از سوی یوسف سلامی از خبر سراسری، شایسته كسب رتبه اول و اثر ارسالی از سوی محمدرضا زارعی از شبكه خبر، شایسته كسب رتبه دوم شناخته شد. در این بخش همچنین اثر ارسالی از سوی علی‌ اصغر رزاقی و حمید نوبهار از شبكه جام جم ، شایسته كسب مقام سوم شناخته شد.
در رشته گزارش تلویزیونی سراسری، نیز هیات داوران هیچ كدام از آثار ارسالی را شایسته كسب رتبه اول ندانست. در این بخش اثر ارسالی از سوی مهدی نج ف‌پور از واحد مركزی خبر به عنوان رتبه دوم و اثر ارسالی از سوی اسفندیار احمدی و وحید زارع به عنوان رتبه سوم انتخاب شدند. هیات داوران همچنین در این بخش، اثر ارسالی از سوی محسن خیام‌دار از باشگاه خبرنگاران جوان را شایسته تقدیر دانست.
در رشته گزارش تلویزیونی استانی، اثر ارسالی از سوی سلیم جهانفر از صدا و سیمای مركز ایلام توانست رتبه اول را از آن خود كند. در این رشته همچنین محمدعلی بختیار امینی از صدا و سیمای مركز یزد، شایسته كسب مقام دوم شناخته شد.
در رشته گزارش رادیویی استانی نیز هیات داوران اثر ارسالی از سوی مریم تكافی از صدا و سیمای خراسان رضوی را شایسته كسب مقام نخست دانست و متاسفانه هیچكدام از سایر آثار ارسالی نتوانستند رتبه‌های دوم و سوم را كسب كنند.
در رشته مستند رادیویی استانی، هیات داوران هیچكدام از آثار ارسالی را شایسته كسب مقام‌های اول و دوم ندانست و تنها اثر ارسالی از سوی جمشید گرایلی از صدا و سیمای استان مازندران، به مقام سوم رسید.
در رشته گفت ‌و گوی تلویزیونی استانی نیز، هیات داوران اثری را به عنوان اثر اول انتخاب نكرد و آثار عبدالعلی شهركی از صدا‌ و سیمای مركز گلستان و عادل‌زاده از صدا و سیمای مركز كهگیلویه و بویراحمد، به ترتیب شایسته كسب مقام دوم و سوم شدند.
در رشته نمایش رادیویی استانی نیز هیات داوران، اثر ارسالی از سوی سیده لیلا اسراری از صدا و سیمای مركز فارس را شایسته كسب مقام اول دانست و متاسفانه هیچكدام از سایر آثار ارسالی از سوی هیات داوران به عنوان آثار رتبه دوم و سوم شناخته نشدند.
اجتمام**2181**1418
خبرنگار: ناهید حاجی خانی/ انتشار: مریم برزآبادی
۰ نفر