۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۰۴
کد خبر: 82271927
T T
۰ نفر
مدیرعامل شركت گاز خراسان جنوبی خواهان صرفه جویی در مصرف سوخت شد

بیرجند- ایرنا - مدیر عامل شركت گاز خراسان جنوبی بر رعایت نكات ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی با شروع فصل سرما تاكید كرد و گفت: با توجه به پایین آمدن دمای هوا، مردم استان در استفاده از وسایل گرمایشی موارد ایمنی را رعایت كنند.

به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی شركت گاز خراسان جنوبی، فرشید دشتی افزود: همه ساله و در فصل سرما، تعدادی از مردم به دلیل توجه نكردن به مسائل ایمنی مرتبط با استفاده از گاز طبیعی جان خود را از دست می دهند.
وی اضافه كرد: بی توجهی به نصب صحیح وسایل گاز سوز و باز بودن مسیر دودكش ، نداشتن كلاهك H شكل دودكش ، استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد ، بی توجهی به تهویه مناسب هوا و تامین اكسیژن مورد نیاز وسایل گاز سوز با درزبند كردن تمام منافذ در ساختمان های فاقد سیستم گرمایش مركزی از جمله بروز حوادث است.
وی استفاده از وسایل غیر گرمایشی نظیر اجاق گاز برای گرمایش و استفاده نكردن از شیلنگ و بست استاندارد را از دیگر عوامل بروز حوادث ذكر كرد.
مدیرعامل شركت گاز استان از مشتركان گاز طبیعی خواست قبل از راه اندازی وسیله گاز سوز ، پس از حصول اطمینان از باز بودن مسیر دودكش و وجود كلاهك H شكل ، با استفاده از شیلنگ و بست استاندارد اقدام به اتصال بخاری استاندارد خود به انشعاب گاز كنند و محل های اتصال را برای اطمینان از نبود نشت گاز با كف صابون امتحان كنند.
وی به رعایت موارد صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی اشاره كرد و افزود: استفاده از روش های مختلف از قبیل استفاده از پرده های ضخیم ، لباس مناسب ، تنظیم دمای منزل بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد از مواردی است كه می توان با به كارگیری آن ضمن
صرفه جویی در مصرف گاز و كاهش مبلغ گازبها ، امكان استفاده سایر هموطنان را از این نعمت فراهم ساخت.
تعداد مشتركان گاز خراسان جنوبی 178هزار مشترك است و هم اكنون 17شهر و 132روستای استان از نعمت گاز برخوردارند.
در حال حاضر 88.5 درصد جمعیت شهری و 26درصد جمعیت روستایی خراسان جنوبی به استفاده از گاز طبیعی دسترسی دارند.
* 2047** خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشكورجیری*