۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۴
کد خبر: 82272874
T T
۰ نفر
مهمترين چالش نيروي انساني آموزش و پرورش در خراسان رضوي فقدان تعادل است

مشهد- ايرنا- مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: فقدان تعادل و توازن مهمترين چالش نيروي انساني مجموعه آموزش و پرورش در اين استان است.

عليرضا كاظمي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اين اساس توزيع نيروي انساني آموزش و پروش در سطح مناطق آموزشي و شهرستانهاي خراسان رضوي مناسب نيست.
وي با بيان اينكه آموزش و پرورش خراسان رضوي هيچگونه كمبود نيرو انساني ندارد بيان كرد: تلاش شده مشكل عدم تعادل در توزيع نيروي انساني با ساماندهي مناسب مرتفع شود.
او ادامه داد: بر همين اساس ساماندهي نيروهاي انساني آموزش و پرورش خراسان رضوي امسال در قالب نقل و انتقالات در روندي كامل بطور آرام و موثر انجام شد.
مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: در اين چارچوب از مجموع 8100 تقاضاي نقل و انتقال با 4200 مورد موافقت شد كه در تاريخ آموزش و پرورش استان بي سابقه است.
وي افزود: امسال در مقايسه با سالهاي گذشته توازن و تعادل بهتري در زمينه نيروي انساني محقق شد كه با حضور بيش از دو هزار معلم جديد دانش آموخته دانشگاه فرهنگيان و توزيع آنها در مناطق محروم شهري و روستايي شاهد وضعيت بهتري در اين زمينه هستيم.
كاظمي ادامه داد: سال تحصيلي جاري براي نخستين بار با 90 درصد تقاضاي نقل و انتقال فرزندان شاهد و 50 درصد تقاضاي افراد عادي نيز موافقت شده است.
وي گفت: همچنين هزار و 336 معلم متقاضي ورود به خراسان رضوي امسال از ساير استانها بودند كه با همه آنها نيز موافقت شد و هم اينك اين تعداد به مناطق آموزشي مورد نياز در سطح استان سر كلاس درس رفته اند.
مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي به ساماندهي و مديريت معلمان حق التدريس نيز اشاره و بيان كرد: به رغم بازنشستگي هزاران معلم اين استان طي سه سال اخير ميزان ساعات حق التدريس از 145 هزار ساعت به 75 هزار تا 90 هزار ساعت در سال كاهش يافته است.
خراسان رضوي با يك ميليون و 200 هزار دانش آموز 9 درصد جمعيت دانش آموزي كشور را در خود جاي داده است. اين تعداد در 12 هزار و 500 مدرسه با بيش از 53 هزار كلاس درس تحصيل مي كنند.
خبرنگار: آرزو جاوداني**منتشركننده: حسين كريم زاده
7496/1858