۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۶
کد خبر: 82274031
T T
۰ نفر
بازديد خبرنگاران كرمانشاه ازشركت كابل باختر/اشتغالزايي شركت براي 120 نفر

كرمانشاه- ايرنا- جمعي از خبرنگاران كرمانشاه به همراه مسوولان روابط عمومي اداره كل صنعت، معدن و تجارت كرمانشاه روز پنجشنبه از شركت كابل باختر بازديد كرده و در جريان فعاليت هاي اين واحد توليدي قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين بازديد كه حدود 2 ساعت به طول انجاميد، ابتدا خبرنگاران همراه با مديرعامل و رييس هيات مديره شركت كابل باختر از خطوط توليدي اين شركت بازديد كرده و سپس در نشستي خبري در جريان نوع فعاليت و محصولات توليدي آن قرار گرفتند.
سالار فخري مديرعامل شركت كابل باختر كرمانشاه ضمن ابراز خرسندي از حضور خبرنگاران اظهار كرد: اين شركت يكي از قديمي ترين توليدكنندگان سيم و كابل در كشور است كه از سال 90 به بعد احيا شد.
وي افزود: شركت كابل باختر توليدكننده انواع سيم و كابل فشار ضعيف، كابل هاي لاستيكي، كابل هاي كنترلي، كابل آلمينيوم افشان و نيمه افشان، كابل خودنگه دار، سيم هوايي، كابل ضد آتش است.
فخري با بيان اينكه شركت كابل باختر در سال هاي گذشته به كشورهاي روسيه و ونزوئلا صادرات داشته است، ارزش اين صادرات را حدود 40 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: به دنبال صادرات محصولات توليدي شركت به كشور عراق نيز هستيم.
مديرعامل شركت نمونه كابل باختر در ادامه به ميزان توليدات اين شركت نيز اشاره و يادآور شد: از اواخر سال 89 كه رسما مديريت شركت را برعهده گرفتم خوشبختانه سال به سال بر ميزان توليدات افزوده شد به گونه اي كه 800 تن توليدات سال 90 به يك هزار و 200 تن در سال 93 افزايش يافت و امسال نيز ميزان توليدات به بيش از سه هزار تن رسيده است.
وي در خصوص تعداد افراد شاغل در شركت كابل باختر نيز گفت: در سال هاي اخير موفق شده ايم تعداد كارگران شركت از 40 نفر در سال 89 را به بيش از يكصد نفر در سال 94 افزايش دهيم و اكنون حدود 120 نفر در شركت به صورت مستقيم و در سه شيفت كاري مشغول به كار هستند.
فخري همچنين با بيان اينكه محصولات اين شركت در كل كشور مورد استفاده و مصرف قرار مي گيرد، خاطرنشان كرد: اين در حاليست كه در استان كمتر از پنج درصد از محصولات شركت استفاده مي كنند كه اين به نفع اقتصاد استان نيست.
وي همچنين از اقدام برخي شركت ها كه با نام و برند كابل باختر اقدام به توليد محصولات بي كيفيت مي كنند، انتقاد كرد و از مسوولان خواست با اين موارد برخورد كنند.
مديرعامل شركت كابل باختر همچنين به برخي مشكلات پيش روي واحدهاي صنعتي و توليدي نيز اشاره كرد و گفت: بالا بودن نرخ سود تسهيلات بانكي، حمايت نكردن برخي مديران دولتي از بخش خصوصي و استفاده نكردن از محصولات توليدي داخل استان از جمله اين مشكلات است.
فخري در پايان به نمونه هايي از موفقيت هاي اين شركت نيز اشاره كرد و گفت: كسب تاييديه از وزارتخانه هاي مختلف نظير وزارت نيرو، نفت و دفاع، كسب چهار گواهينامه استاندارد، عضويت در انجمن دارندگان نشان استاندارد ايران، انتخاب به عنوان شركت كارآفرين برتر سال 89 استان، دريافت لوح و تنديس رعايت حقوق مصرف كننده در سال 94 و انتخاب به عنوان يكي از واحدهاي توليدي نمونه كشور در سال جاري و دريافت لوح تقدير از سوي معاون اول رييس جمهوري از جمله اين موفقيت هاست كه با تلاش تمامي همكاران به دست آمده است.

** تاكنون هيچ تسهيلاتي دريافت نكرده ايم
سهراب برانديشه رييس هيات مديره شركت كابل باختر نيز در اين نشست گفت: از اواخر سال 89 كه شركت شكل و شمايل جديدي يافت تا امروز از هيچ گونه تسهيلات بانكي استفاده نكرده و روي پاي خود ايستاده است.
وي افزود: در اين سال ها با وجود حاكم شدن ركود اقتصادي بر كشور شركت كابل باختر بدون اينكه اين موضوع تاثيري بر سرنوشتش داشته باشد ميزان توليدات خود را حفظ و حتي آن را افزايش داد.
برانديشه خاطرنشان كرد: شركت كابل باختر يكي از شركت هاي موفق در اجراي اقتصاد مقاومتي بوده كه با وجود مشكلات فراوان و حمايت نشدن مناسب بازهم روي پاي خود ايستاد و به توليداتش ادامه داد تا اقتصاد كشور حفظ شود.
وي در پايان همچنين از طلب 10 ميليارد ريالي شركت كابل باختر از شركت هاي مختلف خبر داد و گفت: بيشترين اين مطالبات متعلق به شركت هاي توزيع برق و واحدهاي بزرگ توليدي است.
7458/8066خبرنگار:مسعود اسماعيلي ** انتشاردهنده:علي مولوي