۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۲۵
کد خبر: 82275791
T T
۰ نفر
«گُلباغ ترانه» برای آموزش تار و سه تار به نوجوانان منتشر شد

تهران- ایرنا- كتاب سه جلدی «گُلباغ ترانه» به كوشش انوش جهانشاهی، برای آموزش تار و سه تار به كودكان و نوجوانان، به همراه یك لوح فشرده صوتی منتشر شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار موسیقی ایرنا، انوش جهانشاهی، آهنگساز، نوازنده تار و سه تار و خواننده، كتابی را با عنوان «گُلباغ ترانه» روانه بازار كرده كه این اثر، برای آموزش تار و سه تار به كودكان نوجوانان تدوین شده است.
در این كتاب كه به همراه لوح فشرده عرضه شده است، ترانه جهانشاهی خواننده ی خردسالی بوده كه ترانه ها را خوانده و انوش جهانشاهی نیز افزون بر نوازندگی سه تار، این خواننده خردسال را به صورت همخوان همراهی كرده است.
پویان رمضانی نیز در این مجموعه نوازندگی پیانو و صدابرداری كار را برعهده داشته است.
مؤلف و نوازنده كتاب «گلباغ ترانه» درباره ی این اثر نوشته است: در كشور ما وجود چشمگیر كودكان و نوجوانان مستعد و علاقه مند به فراگیری موسیقی ایجاب می كند تا با به كارگیری شیوه های نوین آموزشی، به نیاز آنان برای فراگیری درست موسیقی پاسخ داده شود.
از آنجا كه تاكنون برای سازهای ایرانی متدهای مناسب و ویژه ی كودكان و نوجوانان تدوین نشده است (زیرا در هر سنی باید روش آموزشی مورد نیاز و متناسب با آن سن تهیه و به كار گرفته شود)، مجموعه ی حاضر در سه جلد براساس چنین نیازی برای آموزش تار و سه تار به كودكان و نوجوانان، همراه با سی دی آموزشی طرح ریزی و تألیف شده است.
در این مجموعه ملودی های ساده، زیبا و آشنا به همراه شعرهای كودكانه ی ادبیات ایران و جهان انتخاب شده كه می تواند همچون پُل ارتباطی بین دوره های اُرف و دوره های بعدی آموزش موسیقی در نظر گرفته شود تا كودكان و نوجوانان افزون بر درست خواندن ملودی ها و شعرهای این مجموعه، بتوانند آن ها را با تار و سه تار نیز بنوازند.
همراه با این كتاب، یك لوح فشرده ی صوتی نیز عرضه شده كه در آن، آهنگ های موجود در كتاب با سه تار و آواز و همراهی پیانو اجرا و ضبط شده است تا هنرجویان با گوش كردن به آن، بتوانند به حالت های اجرایی هر آهنگ بهتر پی ببرند.
كتاب «گلباغ ترانه» به كوشش انوش جهانشاهی و به همت انتشارات هستان منتشر شده است.
فراهنگ**3067**1027**خبرنگار: امیرحسین دولتشاهی**انتشار دهنده:محمدجواددهقانی