۱ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۲۶
کد خبر: 82276539
T T
۰ نفر

كشفيات مواد مخدر در گناباد 40 درصد افزايش يافت

۱ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۲۶
کد خبر: 82276539
كشفيات مواد مخدر در گناباد 40 درصد افزايش يافت

گناباد- ايرنا- فرمانده انتظامي گناباد گفت: كشفيات انواع مواد مخدر در اين شهرستان طي 6 ماه ابتداي امسال با افزايش 40 درصدي نسبت به مدت مشابه پارسال به حدود 600 كيلو گرم رسيد.

به گزارش ايرنا سرهنگ علي اكبر كياني روز شنبه در جلسه شوراي مبارزه با مواد مخدر گناباد افزود: 200 متهم شامل معتاد و قاچاقچي در 6 ماه ابتداي سالجاري در اين شهرستان دستگير شدند و 21 دستگاه خودرو آنان توقيف گرديد كه 160 پرونده در اين ارتباط در محاكم قضايي شهرستان در حال رسيدگي است.
وي اظهار كرد: بيش از 90 درصد سارقان كه در اين مدت در گناباد دستگير شده اند، معتاد بوده يا با مسائل و مشكلات ناشي از آن دست به گريبان هستند.
وي پاكسازي بوستان ها و فضاهاي عمومي از وجود معتادان متظاهر را از جمله رويكردهاي فرماندهي انتظامي گناباد ذكر كرد و گفت: دو بوستان كه به پاتوق معتادان تبديل شده بود، در اين مدت پاكسازي شد.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي گناباد نيز كمبود اعتبار و نيروي انساني متخصص را از جمله مشكلات ترك اعتياد در اين شهرستان ذكر كرد و گفت: سالانه 600 ميليون ريال براي اين منظور اختصاص مي يابد كه با گذشت 6 ماه از سال جاري هيچ گونه اعتباري تخصيص نيافته است.
دكتر علي عالمي خواستار توجه بيشتر مسئولان و دست اندركاران ذيرط به تامين اعتبار اين بخش در اين شهرستان شد.
محمود صادقي معاون فرماندار گناباد هم افزايش مهارتهاي زندگي، اقدامهاي فرهنگي و توجه به رويكردهاي اجتماعي را مولفه هاي مهم پيشگيري از اعتياد برشمرد و خواستار هم افزايي بين دستگاههاي اجرايي و مسئولان و دست اندركاران ذيربط در اين ارتباط شد.
63 درصد از مجموع 250 زنداني شهرستان گناباد را زندانيان مرتبط با مواد مخدر تشكيل مي دهند.
پنج مركز و كلينيك ترك اعتياد با ظرفيت بيش از يكصد نفر در شهرستان گناباد فعال است.
شهرستان گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد قرار دارد.
2095/7545/ 6053 خبرنگار: فهيمه نعمتي شهري ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم