۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۲۶
کد خبر: 82277161
T T
۰ نفر
گزارش عملكرد سه ماهه فراكسيون اميد مجلس منتشر شد

تهران-ايرنا- فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي گزارش عملكرد سه ماهه اين فراكسيون را در هشت بند منتشر كرد.

در مقدمه اين گزارش كه توسط دبيرخانه فراكسيون اميد مجلس در اختيار خبرنگار پارلماني ايرنا قرار گرفت، آمده است: تاكنون و پس از گذشت سه ماه از آغاز به كار مجلس دهم، 9 جلسه مجمع عمومي، 21 جلسه هيات رييسه و پنج جلسه شوراي مركزي اين فراكسيون تشكيل شد.
درادامه اين گزارش تاكيد شده است: پس از برگزاري انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و با مشخص شدن تركيب نهايي نمايندگان منتخب و موفقيت چشمگير ليست اميد، مقدمات تشكيل فراكسيون اميد قبل از آغاز به كار رسمي مجلس شوراي اسلامي فراهم شد.
براساس اين گزارش، برگزاري دو جلسه مجمع عمومي فراكسيون، اعلام موجوديت فراكسيون اميد، برگزاري جلسات متعدد براي ايجاد هماهنگي بين نمايندگان منتخل و منسجم شدن فرآينده عضويت نمايندگان منتخب در كميسيون هاي تخصصي مجلس، ارائه پيش نويس اساسنامه فراكسيون در اولين مجمع عمومي، برگزاري انتخابات هيات رييسه موقت و دريافت پيشنهادها و اصلاح اساس نامه و تصوب آن در دومين جلسه مجمع عمومي و حضور و سختراني وزير امور خارجه، وزير اقتصاد و شهيندخت مولاوردي معاون امور زنان و خانواده رييس جمهوري از اقدامات پيش از آغاز به كار رسمي مجلس شوراي اسلامي است كه از سوي اين فراكسيون انجام شد.
در بخش ديگري از اين گزارش آمده است: پس از آغاز به كار مجلس،اركان اين فراكسيون تشكيل شد، ناظرين و نمايندگان در شوراهاي عالي و هيات هاي نظارت انتخاب شدند و دبيرخانه فراكسيون اميد تشكيل شد.
در اين گزارش به تشكيل كميته هاي تخصصي در اين فراكسيون اشاره و تاكيد شده است: كميته فرهنگي و اجتماعي، كميته توليد و زيربنايي، كميته اقتصادي و بودجه، كميته سياسي و امور داخلي، كميته سياست خارجي و امور بين المللي، كميته حقوقي و قضايي و كميته زنان و خانواده از جمله كميته هاي تخصصي هستند كه در اين فراكسيون تشكيل شد.
در بخش ديگري از اين گزارش آمده است: تشكيل كميته بررسي استيضاح وزير آموزش و پرورش و تشكيل كميته وي‍ژه برنامه ششم توسعه جهت بررسي برنامه و دريافت پيشنهادات در مورد برنامه ششم توسعه از جمله كميته هايي بود كه در اين فراكسيون شكل گرفت.
براساس اين گزارش در جلسات فراكسيون اميد مجلس از اشخاص مختلفي براي حضور دعوت شده است در اين راستا هر 5 حقوقدان معرفي شده توسط رييس قوه قضاييه در جلسات هيات رييسه فراكسيون حضور يافته و نظرات و برنامه هاي خود را ارائه كرده اند.
در اين گزارش تصريح شده است:همچنين معاون امور مجلس رييس جمهوري براي انجام هماهگي هاي لازم و توسعه همكاري هاي دو جانبه در جلسات اين فراكسيون حضور يافته است و محمد باقر نوبخت معاون رييس جمهوري نيز در جهت ايجاد هماهنگي و بحث و تبادل نظر پيرامون موضوعات مجلس و دولت در جلسات مختلف اين فراكسيون حضور يافته است.
سيام**9121 ** 1336 خبرنگار: سميه لاري ** انتشاردهنده: مهرنوش خانزائي
۰ نفر