۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۳۷
کد خبر: 82280719
T T
۰ نفر
كنفرانس بین المللی علوم اجتماعی ورزش در اصفهان برگزار می شود

اصفهان-ایرنا-هشتمین كنفرانس بین المللی علوم اجتماعی ورزش اواخر ماه جاری در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، این كنفرانس، هر سال توسط انجمن بین المللی علوم اجتماعی ورزش با هدف ارائه آخرین یافته های دانشمندان در زمینه علوم اجتماعی در یكی از كشورهای جهان برگزار می شود.
پیش از این، كنفرانس یاد شده به میزبانی كشورهای لهستان، جمهوری چك، پرتغال، مجارستان(دو بار) و لیتوانی برگزار شده است و ایران، اولین كشور آسیایی است كه میزبانی برگزاری این كنفرانس را بر عهده گرفته است.
'ورزش و دگرگونی های اجتماعی و فرهنگی'،'ورزش و دگرگونی های اقتصادی و سیاسی'،'جنبش المپیك و دگرگونی های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی'، مباحث تاریخی، اخلاقی و آموزش تربیت بدنی در علوم اجتماعی' و 'توریسم ورزشی، تفریح و ورزش همگانی در علوم اجتماعی' از محورهای این كنفرانس بین المللی اعلام شده است.
همچنین 'هماهنگ سازی مدیریت اوقات فراغت با زمینه های اجتماعی'،'ظرفیت های علوم اجتماعی برای توسعه ورزش'،'مدیریت در علوم اجتماعی ورزش'،'دگرگونی های اجتماعی بر مدیریت ورزش'،'راهبردهای مدیریتی بمنظور هماهنگی با تغییرات اجتماعی ورزش' و 'چالش های حقوقی در ورزش ملی و بین المللی' از دیگر محورهای این كنفرانس است.
رئیس كمیته علمی هشتمین كنفرانس انجمن بین المللی علوم اجتماعی ورزش روز سه شنبه در كنفرانس خبری، زمان برگزاری این كنفرانس را روزهای 26 و 27 آبان اعلام كرد و افزود: در این كنفرانس 15 نفر از دانشمندان و اساتید برجسته دانشگاه های جهان كه در زمینه علوم اجتماعی ورزش فعالیت های علمی انجام داده اند، حضور دارند.
وحید ذوالاكتاف، تعداد مقاله های رسیده به دبیرخانه این كنفرانس را 243 مقاله به زبان های فارسی و انگلیسی اعلام كرد و افزود: از این تعداد 155 مقاله پذیرفته شده است.
وی افزود: در این كنفرانس 10 مقاله خارجی و 145 مقاله داخلی ارائه می شود و پنج كارشناس خارجی و پنج كارشناس داخلی در باره علوم اجتماعی ورزش سخنرانی می كنند.
رئیس كمیته علمی هشتمین كنفرانس انجمن بین المللی علوم اجتماعی ورزش افزود: هیات ها و باشگاه های ورزشی برای استفاده از نظرات كارشناسان شركت كننده در این كنفرانس تا 12 آبان فرصت دارند، نیازهای خود را به دانشكده علوم ورزشی دانشگاه اصفهان اعلام كنند تا درخواست آنها مورد بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینكه علوم اجتماعی ورزش در ایران، جدید و نوپاست، ابراز امیدواری كرد: برگزاری این كنفرانس بین المللی در كشورمان، زمینه توسعه دانش در حوزه های مختلف جامعه شناسی ورزشی، فلسفه و تاریخ ورزش، حقوق ورزشی، خبرنگاری ورزشی، ورزش و رسانه و گردشگری ورزشی را فراهم كند.
وی از استانداری، شهرداری و باشگاه های فولاد مباركه سپاهان و ذوب آهن اصفهان، اداره كل تربیت بدنی وزارت علوم، كمیته ملی المپیك و پژوهشگاه ورزش وزارت علوم بعنوان حامیان مالی و علمی هشتمین كنفرانس انجمن بین المللی علوم اجتماعی ورزش نامبرد.
2093/ 6027 خبرنگار ** اصغر دواتگر* انتشار: محمدرضا شكراللهی
كانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna