۴ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۴۶
کد خبر: 82281133
T T
۰ نفر
متخصصان هلندي مي توانند در زمينه نمك زدايي آب و توسعه دريايي به ايران كمك كنند

بندرعباس- ايرنا- وزير محيط زيست و زير ساخت هلند گفت: متخصصان و شركت هاي هلندي مي توانند در زمينه نمك زدايي آب، لايروبي دريا و توسعه بندري به ايران كمك كنند.

به گزارش ايرنا ، 'ملاني شولتز فان هيگن' سه شنبه شب در سفر به بندرعباس و نشست با استاندار هرمزگان افزود: شركت هاي هلندي با داشتن سيستم هاي جديد آب و فاضلاب مي توانند مشاركت و همكاري خوبي در زمينه نمك زدايي آب و لايروبي دريا با شركت هاي ايراني داشته باشند.
وي كه همراه با هياتي عالي رتبه تجاري در زمينه آب، توسعه بندري و دريايي به شهر بندرعباس سفر كرده بيان كرد: فردا (چهارشنبه) ملاقاتي با مديران دريايي استان هرمزگان خواهيم داشت و ضمن بازديد از ظرفيت هاي بندري و دريايي سازمان بنادر و دريانوردي در زمينه لجستيكي، لايروبي، نمك زدايي آب دريا و آب شيرين كن به تبادل اطلاعات و انتقال تجربه مي پردازيم.
وزير محيط زيست هلند اظهاركرد: با وجود اينكه 11 بندر بزرگ در كشور ايران وجود دارد اما بندر شهيد رجايي به عنوان بزرگترين بندر تجاري كشور هم از نظر لجستيكي ، دسترسي و هم پهلوگيري كشتي هاي بزرگي ، براي كشور ما حائز اهميت بوده و مشتاق بازديد از اين بندر بوديم.
شولتز فان هيگن ادامه داد: هلندي ها در گذشته نيز مراودات دريايي و تجاري زيادي با ايران داشتند و اكنون بعد از گذشت 400 سال از آن زمان، مشتاق ديدار و بازديد از ظرفيت هاي دريايي، تجاري و بندري بوديم.
وي با اشاره به اينكه استاندار هرمزگان بر مديريت آب و محيط زيست تاكيد داشتند، گفت: با بزرگ شدن اقتصاد، مسئوليت محيط زيست نيز بيشتر مي شود و بايد بدنبال راهي براي كمك به موضوع آب و محيط زيست باشيم.
'ملاني شولتزفان هيگن' وزير محيط زيست و زيرساخت هلند شامگاه سه شنبه در راس هياتي متشكل از بازرگانان، تجار و فعالان اقتصادي كشور هلند وارد فرودگاه بندرعباس شدند و مورد استقبال استاندار هرمزگان و معاون وزير نيرو قرار گرفتند.
وزير محيط زيست و زيرساخت هلند و هيات همراه قرار است تا در سفر يك و نيم روزه خود به بندرعباس از توانمندي‌هاي اقتصادي كشور در استان هرمزگان در حوزه سواحل و صنايع دريايي و امكانات و ظرفيت هاي مجتمع كشتي سازي و فراساحل ايرنا (ايزوايكو) بازديد كنند.
ملاني شولتز فان به دعوت وزير نيرو كشورمان به ايران سفر كرده و پس از برگزاري ديدارهاي متعدد (درطول يك هفته) در تهران با مقامات و مسئولان عالي كشورمان در سفر به بندرعباس بنا دارد تا از زيرساخت‌ها و ظرفيت‌هاي استان هرمزگان بازديد كند.
7195/6048 ** شبد ** 1095 ** خبرنگار:رقيه غلامي زاده **انتشار دهنده: رضا رضائي مجد
۰ نفر