۶ آبان ۱۳۹۵، ۸:۵۰
کد خبر: 82283029
T T
۰ نفر
آغاز خدمات دهي كانون پرورش فكري آذربايجان غربي به كودكان مناطق حاشيه نشين

اروميه - ايرنا - مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي گفت: ارائه خدمات فرهنگي به كودكان و نوجوانان سكونت‌گاه‌هاي غير رسمي در 6 شهر استان به صورت رايگان آغاز شد.

جواد زاهدي روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته كانون استان در شهرستان‌هاي اروميه، خوي، مياندوآب، بوكان، مهاباد و پيرانشهر به كودكان و نوجوانان خدمات ارائه مي كند.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي اظهار كرد: كانون با يك كتابخانه سيار شهري، سه كتابخانه پستي و سه كتابخانه ثابت ارائه خدمات به كودكان و نوجوانان سكونت‌گاه ‌هاي غيررسمي را انجام مي دهد.
وي گفت: در اروميه در كتابخانه سيار شهري مساجد اباعبدالله (ع) وكيل‌آباد، جامع حاجي پيرلو، نور طرزيلو، امام هادي (ع) كشتارگاه و قدس اسلام آباد به كودكان اين مناطق و كانون شماره 2 اين شهر به دانش‌آموزان مدرسه ليلا خدمات فرهنگي رايگان ارائه مي‌شود.
زاهدي افزود: كتابخانه‌هاي پستي كانون در شهرهاي مهاباد، بوكان و پيرانشهر و 2 كتابخانه ثابت ديگر در مياندوآب و خوي فعاليت‌هاي خود را به كودكان و نوجوانان مناطق حاشيه نشين و سكونت‌گاه‌هاي غير رسمي ارائه مي‌كنند.
وي بيان كرد: ارائه خدمات فرهنگي به كودكان و نوجوانان سكونت‌گاه‌ هاي غير رسمي بر اساس طرح تقسيم كار ملي براي كنترل و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي از طرف استانداري آذربايجان‌غربي توسط كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و چند سازمان فرهنگي ديگر اجرا مي‌شود.
زاهدي گفت: با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري در رابطه با اهميت و اولويت شناسايي و تدبير در خصوص آسيب‌هاي اجتماعي متنوع و تاكيد بر كار مضاعف در حوزه رفع آسيب‌هاي اجتماعي، ارائه خدمات فرهنگي به كودكان و نوجوانان مناطق حاشيه‌اي و آسيب پذير از اولويت فعاليت‌هاي كانون استان است.
به گزارش ايرنا، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در حال حاضر با 23 مركز ثابت، پنج كتابخانه سيار روستايي، يك كتابخانه سيار شهري و چهار كتابخانه پستي به كودكان و نوجوانان استان خدمات فرهنگي، هنري و ادبي ارائه مي‌كند.
7125/2093**خبرنگار: طاهره نويد آرين**انتشار دهنده: صابر چهرقاني