آیین بزرگداشت صیاد گلی پور شاعر فقید ارومیه ای در حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد

ارومیه- ایرنا- آیین بزرگداشت صیاد گلی پور شاعر فقید ارومیه ای، روز چهارشنبه در نخستین سالگرد فوت این شاعر گرانقدر با حضور شاعران و دوستداران شعر و ادب در حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین برخی از شاعران و دوستان این شاعر ارومیه ای با قرائت اشعار خود به نقل خاطراتی از مرحوم گلی پور پرداختند.
غلامرضا دانش فروز، غلامعلی كریمی، محمد رنجبری، زهرا محمدزاده، فاطمه جمالی، علی صلاحلو، بهرام اسدی، اتابك تیموری، محمود عالمی، حسین سنجیده، سید تیمور جامعی، حمید اكبری و علی رشتبر افرادی بودند كه اشعاری را از صیاد گلی پور خواندند.
مصطفی قلیزاده علیار مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی در این آیین با تجلیل از مقام ادبی صیاد گلی پور گفت: این شاعر گرانقدر، شاعری متعهد و اجتماعی بود و در مدح و رثای اهل بیت (ع) نیز اشعار زیادی سروده است.
وی افزود: صیاد گلی پور در عرصه ادبیات كودك و نوجوان به زبان تركی هم شاعری پرتلاش بود و از افراد صاحب سبك در این حوزه به شمار می رود.
وی اضافه كرد: برگزاری آیین های پاسداشت شعرا و ادبای شهر ارومیه و استان آذربایجان غربی از كارهای باارزشی است كه در سال جاری چندین بار انجام شده كه می تواند در ایجاد انگیزه بیشتر در بین فعالان حوزه ادبیات تاثیرگذار باشد.
به گزارش ایرنا، صیاد گلی پور متولد 1332 بود و در هفتم آبان ماه سال گذشته به علت بیماری درگذشت.
از صیاد گلی پور كه متخلص به نام 'آغجا اوغلان' بود، یك كتاب شعر كودك تحت عنوان 'اوشاقلار آی اوشاقلار' منتشر شده است.
8137/2093**خبرنگار: سیده فاطمه سجادی**انتشاردهنده: صابر چهرقانی