۸ آبان ۱۳۹۵، ۹:۵۹
کد خبر: 82285123
T T
۰ نفر
45 سرمايه گذار متقاضي پرورش ماهي در قفس در سيستان وبلوچستان هستند

زاهدان- ايرنا- مدير كل دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري سيستان و بلوچستان گفت: 45 سرمايه گذاري براي پرورش سالانه حدود 160 هزار تن ماهي در قفس در آب هاي ساحلي جنوب استان اعلام آمادگي كرده اند.

ماندا زنگنه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه سرمايه گذاري در بخش پرورش ماهي در قفس زمينه ساز تحقق اقتصاد مقاومتي است، اظهار داشت: از ميان 45 متقاضي سرمايه گذاري تاكنون براي 17 سرمايه گذار با ظرفيت توليد سالانه 45 هزار و 100 تن موافقت اصولي صادر شده است.
وي با بيان اينكه براساس تحقيقات شيلاتي، بندر چابهار مستعدترين منطقه براي پرورش ماهي در قفس است گفت: كنترل صيد بي رويه آبزيان و انواع ماهي، كمك به ذخاير دريايي، توليد ارزان ماهي، صيد بدون مخاطرات دريايي از مهمترين مزاياي اين طرح است كه مورد توجه سرمايه گذاران قرار گرفته است.
مدير كل دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري سيستان و بلوچستان تصريح كرد: پرورش در قفس سامانه اي است كه ماهي، محصور در يك قفس در منابع آبي پرورش داده مي شود و در اين روش ماهي درون يك قفس يا سبد قرار مي گيرد و آب به صورت آزاد بين منبع آبي و قفس در جريان است.
به گزارش ايرنا، شهرستان چابهار از توابع استان سيستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعيت از شمال به شهرستانهاي نيكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان(مكران) و از غرب به بندر كنارك متصل است.
بندر زيباي چابهار واقع در قلب مَكُّرانِ بلوچستان به عنوان بزرگراه رسيدن به گنج هاي اقيانوسي در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان از 2 شهر به نام هاي چابهار و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشكيل شده است.
7316 **6081 خبرنگار: عصمت جهاني ** انتشار دهنده: حيدر سراياني
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan