۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۳۶
کد خبر: 82287483
T T
۰ نفر

تمام مطالبات گندمكاران پرداخت شد

۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۳۶
کد خبر: 82287483
تمام مطالبات گندمكاران پرداخت شد

اصفهان - ایرنا - تمام مطالبات گندمكارانی كه براساس قانون خرید تضمینی، گندم خود را به دولت تحویل داده اند به حسابشان واریز شده است.

به گزارش ایرنا، وزارت جهادكشاورزی روز یكشنبه اعلام كرد: امسال بیش از 11 میلیون و 500 هزار تن گندم مازاد بر نیاز كشاورزان به ارزش بیش از 145 هزار میلیارد ریال از سوی دولت خریداری و بهای آن بطور كامل به حساب گندمكاران واریز شده است.
مدیر عامل شركت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان 6 مهر امسال در گفت وگو با ایرنا گفته بود كه بیشتر مطالبات كشاورزان گندمكار استان اصفهان به مبلغ 187 میلیارد و 836 میلیون و 800 هزار تومان به آنها پرداخت شده است.
رضا نیك نداف بدون اشاره به كل مبلغ مطالبات گندمكاران استان اصفهان، اظهاركرد: پرداخت مابقی مطالبات گندمكاران این استان از سوی این شركت و استانداری اصفهان در حال پیگیری است و بزودی به آنها پرداخت خواهد شد.
وی درباره چگونگی پرداخت مطالبات كشاورزان گندمكار اظهاركرد: مطالبات آنها به نوبت پرداخت می شود و براساس تاریخ و ردیفی است كه در سامانه بانك كشاورزی ثبت شده است.
رئیس انجمن كشاورزان شهرستان اصفهان نیز تایید كرده بود كه حدود 50 درصد از مطالبات گندمكاران این شهرستان در 2 یا سه نوبت به آنها پرداخت شده است.
مدیركل شركت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان 12 مرداد امسال به ایرنا گفت: پیش بینی 210 هزار تن گندم در این استان محقق شد و این میزان گندم از كشاورزان اصفهان خریداری شده است.
رضا نیك نداف، ارزش 210 هزار تن گندم خریداری شده از كشاورزان استان را بیش از 267 میلیارد تومان اعلام كرد.
خرید گندم سال جاری از 27 اردیبهشت ماه از مناطق گرمسیری استان اصفهان آغاز شده بود.
شركت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان، میزان گندم خریداری شده در این استان در سال گذشته را 194 هزار تن اعلام كرد و از رشد 25 درصدی خرید گندم در اصفهان در سالجاری خبر داد.
نرخ خرید تضمینی گندم توسط شركت بازرگانی دولتی ایران در سال جاری از قرار هر كیلوگرم 12 هزار و 705 ریال اعلام شده است.
2093 ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
كانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna