۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۰۴
کد خبر: 82288322
T T
۰ نفر
كاروان 15 هزار نفري عاشقان حسين(ع) در اهواز فردا عازم كربلا مي شوند

اهواز- ايرنا - كاروان 15 هزار نفري عاشقان ابا عبدالله الحسين(ع) در اهواز براي شركت در مراسم اربعين حسيني فردا سه شنبه به صورت جمعي عازم كربلاي معلي خواهند شد.

به گزارش ايرنا اين كاروان مردمي كه به صورت خود جوش شكل گرفته از ساكنان كوي ملاشيه، گلدشت، شهرك اهواز، حي السادات، زعفرانيه، كوي علوي، كوي مندلي، عين دو و كوي سياحي هستند.
بر پايه اين گزارش قرار است اين افراد ساعت 13 در محله هاي خود تجمع و سپس در ابتداي جاده اهواز- چذابه در سه راهي خرمشهر به هم ملحق شده و حركت پياده روي اربعين خود را آغاز نمايند.
اين حركت خود جوش مردمي براي شركت در حماسه اربعين حسيني در حالي شكل مي گيرد كه همواره دشمنان اسلام و تشيع در تلاش هستند تا بين مردم اين محله ها با اعتقادات دينيشان فاصله بيندازند اما مردم اين مناطق نشان دادند كه استكبار و آل سعود نمي تواند ذره اي از عشق آنان به ابا عبدالله الحسين (ع) و ائمه اطهار كم نمايد.
سال گذشته نيز 10 هزار نفر از مردم همين مناطق در مراسم اربعين حسني شركت كرده و عشق و ارادت خود را با سيد و سالار شهيدان جهان به اثبات رساندند.
مردم ولايتمدار استان خوزستان و اهواز همه ساله در آستانه مراسم اربعين حسيني در مسيرهاي تردد زائران ابا عبدالله الحسين (ع) به كربلاي معلي صدها موكب و استراحتگاه راه اندازي كرده و با هزينه هاي شخصي خود بيش از 40 روز به اين زائران خدماتي از قبيل غذاي گرم و سرد، چاي و قهوه و نوشيدني ، ميوه، ماساژ زائران و ديگر خدمات ارائه مي دهند.
مردم خوزستان كه عشقشان با ائمه اطهار مثال زدني است خدمت به زائران ابا عبدالله الحسين را يك عبادت بزرگ قلمداد مي كنند و در اين راه از هيچ كوششي ديغ نمي كنند.
در حال حاضر دهها موكب در مسير اهواز- سوسنگرد- بستان- چذابه و نيز مسير آبادان- خرمشهر- شلمچه داير است و بصورت شبانه روزي به اين زائران شيفته حسين (ع) خدمات رساني مي كنند.
استان خوزستان داراي دو مسير زميني و يك مسير آبي و يك مسير ريلي به كشور عراق است كه سالانه ميليونها نفر از اين مسيرها عازم كربلاي معلي مي شوند.
6064
خبرنگار و انتشار دهنده: محسن بهاروند