۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۵۱
کد خبر: 82290202
T T
۰ نفر
سرويس دربستي از زنجان به همه مناطق به جز ايلام ممنوع شد

زنجان - ايرنا - معاون حمل و نقل اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان زنجان گفت: سرويس‌هاي دربستي از زنجان به همه مناطق كشور به جز استان ايلام در آستانه اربعين حسيني ( از 23 آبان تا 4 آذر ) ممنوع شد.

محمدرضا آلاقاخاني روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اينكه استقبال مردم براي زيارت عتبات عاليات به ‌ويژه كربلاي معلي قبل از اربعين هر سال افزايش مي يابد اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان زنجان با تمام توان آماده پاسخگويي به زائران اربعين حسيني و ارائه خدمات به آنان است.
وي تاكيد كرد: همه مجتمع‌هاي خدماتي رفاهي و راهدار خانه‌هاي اين استان كه در مسير تردد زائران حسيني هستند به صورت شبانه‌روزي فعال خواهند بود.
معاون حمل و نقل اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان زنجان گفت: زائران اباعبدالله الحسين(ع) مي‌توانند در صورت نياز از فضاها و امكانات مجتمع‌ها و راهدارخانه‌هاي بين راهي استفاده كنند.
آقاخاني خاطرنشان كرد: شركت هاي امداد خودرو تحت نظارت اين اداره در روزهاي قبل و بعد از اربعين به طور جدي در جاده هاي ارتباطي استان زنجان به افراد متقاضي خدمت رساني خواهند كرد.
وي اظهار كرد: تا قبل از اجتماع عظيم همايش پياده‌روي اربعين حسيني نمازخانه‌هاي بين‌راهي استان زنجان مورد بازديد قرار مي‌گيرند تا زائران از فضاي معنوي و روحاني بدون داشتن هر مشكلي استفاده كنند.
معاون حمل و نقل اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان زنجان گفت: سرويس‌هاي دربستي اين استان به همه مناطق مختلف كشور به جز استان ايلام ممنوع است و اين اداره كل از بيشتر ناوگان‌هاي عمومي براي تردد زائران اباعبدالله الحسين(ع) استفاده خواهد كرد.
آقاخاني از نصب علائم ترافيكي، ايمني و تجهيزات لازم در همه جاده هاي اين استان در آستانه اربعين خبر داد و يادآورشد: اقدام هاي حمايتي شامل سوخت رساني به ناوگان‌ حمل و نقل جاده‌اي به منظور انتقال و جابجايي زائران به مرز مهران ارائه مي‌شود.
وي تاكيد كرد: شهروندان براي سفرهاي خود در اين مناسبت ازقبل برنامه ريزي و با توجه به مقصد از ساير وسايل نقليه عمومي مانند سواري كرايه و قطار استفاده كنند.
170 دستگاه اتوبوس، 326 ميني بوس و 614 سواري بين جاده اي در اين تعطيلات براي جابجايي مسافران در استان زنجان فعال هستند.
31 دستگاه نظارت تصويري و 54 دستگاه تردد شمار در مسيرهاي ارتباطي استان زنجان فعال است.
20 دستگاه دوربين ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه هاي زنجان - تبريز و زنجان - قزوين نصب شده و تخلف هاي رانندگان با اين دستگاه ها ثبت مي شود.
استان زنجان حدود پنج هزار و 600 كيلومتر آزادراه، بزرگراه، راه هاي اصلي و فرعي دارد كه از اين ميزان چهار هزار كيلومتر راه روستايي و 10 هزار و 400 كيلومتر راه هم سنگ است.
7325/6085
خبرنگار: حديث ابوالحسني** انتشار دهنده: رويا رفيعي
براي دريافت لحظه به لحظه اخبار استان زنجان به كانال www.telegram.me/irnazanjaan بپيونديد.