۱۳ آبان ۱۳۹۵، ۸:۵۴
کد خبر: 82292777
T T
۰ نفر
استاندارقم: یوم الله 13 آبان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است

قم-ایرنا- استاندار قم با اشاره به نام گذاری یوم الله 13 آبان بنام روز ملی مبارزه با استكبار جهانی گفت: این روز بزرگ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

سید مهدی صادقی روز پنجشنبه درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به گرامیداشت روز 13 آبان اظهار كرد: یوم الله 13 آبان، یادآور حوادث مهم و سرنوشت سازی در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به حادثه تبعید حضرت امام خمینی (ره) به تركیه ، به خاك و خون كشیدن دانش آموزان انقلابی به دست عمال دژخیم پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی آمریكا در 13 آبان گفت: این حوادث و رخدادهای تاریخی، در سه فراز حساس و مهم از مبارزات ملت بزرگ ایران شكل گرفت و به عنوان نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه شد.
صادقی از یوم الله 13 آبان به عنوان نماد استكبار ستیزی و سلطه ناپذیری نظام اسلامی یاد كرد و افزود: ملت بزرگ ایران در پرتو چنین روحیه ای و با عزت و اقتدار، توانسته است سال ها از كیان و انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن دفاع نماید.
استاندار قم همچنین با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت 13 آبان در قم همزمان با سراسر كشور گفت: دانش آموزان و دانشجویان در كنار دیگر اقشار شریف و انقلابی قم، حضور گسترده و پرشوری را در این مراسم خواهند داشت.
تبعید حضرت خمینی به تركیه در 13 آبان 1343، كشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریكا در 13 آبان 1358، سه رویداد مهم تاریخی هستند كه هر كدام نقش مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ایفا كرده و به همین دلیل به این روز در تقویم به نام'روز ملی مبارزه با استكبار' نامگذاری شده است.
6133/ خبرنگار وانتشار دهنده: جعفر مسلمی