۱۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۵۲
کد خبر: 82293435
T T
۰ نفر
راهپيمايي 13 آبان در شهرهاي شمال استان اصفهان برگزار شد

كاشان - ايرنا - راهپيمايي 13 آبان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني همزمان با سراسر كشور در شهرهاي آران و بيدگل، اردستان، كاشان و نطنز واقع در شمال استان اصفهان با حضور دانش آموزان، دانشجويان و قشرهاي مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش ايرنا، شركت كنندگان در راهپيمايي يوم الله 13 آبان با شعارهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل با تاكيد بر تداوم ارزش هاي انقلابي به ويژه استكبارستيزي، با آرمان هاي والاي امام راحل و نظام مقدس جمهوري اسلامي تجديد بيعت كردند.
هم چنين در اين راهپيمايي كه جانبازان و خانواده هاي معظم شهيدان نيز حضور داشتند، مردم با سردادن شعارهاي الله اكبر و مرگ بر آل سعود جنايت هاي آمريكا و هم پيمانانش در يمن، عراق، سوريه، بحرين و فلسطين را محكوم كردند.
راهپيمايي مردم دارالمومنين كاشان نيز از سه نقطه مركزي اين شهر ميدان هاي 15خرداد، معلم و كمال الملك به طرف سالن شهداي بسيج آغاز شد.
معاون استاندار اصفهان و فرماندار ويژه كاشان نيز در پيامي حضور موثر و موفق دانش آموزان و دانشجويان در تحولات اجتماعي را نقطه برجسته پيام 13 آبان بيان كرد.
حميدرضا مومنيان در اين پيام تصريح كرد: واكاوي اتفاق هاي يوم الله 13 آبان در ظرف زماني خود نشان از آن دارد كه صبر، متانت و بردباري مردم مظلوم ايران اسلامي حد و مرزي داشته و تسخير سفارتخانه آمريكا كه به تعبير امام راحل لانه جاسوسي نام گرفت، پاياني بر زياده خواهي آمريكا به عنوان نماد مسلم استكبار جهاني است.
وي در اين پيام، مرور و زنده نگاه داشتن ياد و خاطره وقايع يوم الله 13 آبان را زنده نگاه داشتن روحيه مبارزه با استكبار جهاني و در راس آن آمريكا دانست و افزود: گواهي تاريخ نشان داده است كه سختي ها را بر خود همواره كرده ولي آزاد و آزاده زيسته و سر تسليم پيش هيچ زورگويي به خصوص در دنياي استكباري فرود نياورده است و 13 آبان به روشني تجلي اين هدف متعالي است.
نماينده مردم شهرستان هاي كاشان و آران بيدگل در مجلس شوراي اسلامي نيز با صدور پيامي نوشت: ايرانيان هرگز ننگ سيطره استكبار و شيطان بزرگ را بر پيشاني سرزمين پاك و خداپرست خود نپذيرفته و نخواهند پذيرفت.
سيد جواد ساداتي نژاد در اين پيام تاكيد كرده است: بي گمان 13 آبان برگي زرين از تاريخ انقلاب اسلامي است كه به دل هاي مومنان جسارت استكبار ستيزي آموخت تا با شجاعت و غيرت انقلابي خود هيمنه‏ سلطه‏ آمريكايي را در ايران و جهان فرو بريزند.
به گفته وي در تاريخ ايران سرافراز، 13 آبان از جمله ايام پر فروغي است كه جاودان و بلند خواهد ماند زيرا در اين روز بود كه دانش آموزان فداكار به همگان نشان دادند كه با توكل به خدا ، اتكا به نفس و تكيه بر وحدت مي توان در برابر هر طاغوتي ايستاد و عاشورايي زيست كرد.
در پايان شركت كنندگان در اين راهپيمايي بر وحدت، انسجام، همدلي و همزباني و پيروي از رهنمودهاي رهبرمعظم انقلاب و تاسي از آموزه هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران تاكيد كردند.
به گزارش خبرنگاران ايرنا، نظير اين مراسم در شهرها و بخش هاي شهرستان هاي آران و بيدگل، اردستان و نطنز نيز با حضور با شكوه مردم به ويژه دانش آموزان و دانشجويان برگزار شد.
13 آبان در تقويم رسمي كشور به عنوان روز «مبارزه با استكبار» نامگذاري شده يادآور سه واقعه مهم در تاريخ معاصر ايران «تبعيد امام خميني(ره) به تركيه در 13 آبان 1343»، «شهادت دانش آموزان معترض به دست نظاميان رژيم شاهنشاهي در 13 آبان 1357» كه «روز دانش آموز» نام گرفت و «تسخير لانه جاسوسي در 13 آبان 1358» است.
7408/6136 * خبرنگار: يوسف صائب * انتشار: محمد جهانگيريان
* لينك جستجو كانال تلگرامي ايرنا كاشان: irnakashan@
*ايميل: kashan@irna.ir