۱۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۵۹
کد خبر: 82294345
T T
۰ نفر

خروش مردم دزفول بر سر استكبار

۱۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۵۹
کد خبر: 82294345
خروش مردم دزفول بر سر استكبار

دزفول-ایرنا- با حضور مردم دزفول در راهیپمایی 13 آبان، فریاد ' مرگ بر آمریكا و مرگ بر استكبار ' در خیابان های این شهر طنین انداز شد.

به گزارش ایرنا اقشار مختلف مردم دزفول روز جمعه پس از اقامه نمازجمعه از محل مصلای امام علی (ع) تا مسجد حضرت زینب(س) راهپیمایی كرده و روز ملی مبارزه با استكبار جهانی و سالروز تسخیر لانه جاسوسی را گرامی داشتند.
راهپیمایان در این راهپیمایی با مشت های گره كرده شعارهای ' 13 آبانماه یوم الله یوم الله ،ملت ما متحد و یكصدا فریاد دارد مرگ بر آمریكا، مهیا آمدم اكنون به میدان برای حفظ ایران می دهم جان ،ولایت فقیه اصل دین است محور اتحاد مسلمین است ' بار دیگر خشم خود را بر سر استكبار جهانی فروریختند.
در پایان راهپیمایی نیز قطعنامه 13 آبان در محل مسجد زینب(س) قرائت شد.
راهپیمایی 13 آبانماه قرار بود روز چهارشنبه در شهرستان دزفول برگزار شود كه به علت تعطیلی مدارس به امروز موكول شد.
روز 13 آبان كه در تقویم به عنوان روز مبارزه با استكبار نامگذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است كه در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ كشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.
تبعید امام خمینی(ره) به تركیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 كه روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است كه نمی‌توان هیچ یك را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چرا كه هر كدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.
7278/6125 خبرنگار:رقیه كردی ** انتشار دهنده:سیدبهادر حسینی
كانال خبری ایرنا خوزستان: irnaahvaz@