۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۳۸
کد خبر: 82295154
T T
۰ نفر
برخورد با تخریب كنندگان محیط زیست به اندازه دیگر مفاسد اهمیت دارد

همدان - ایرنا - رئیس فراكسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و ادرای مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد و پیشگیری از تخریب محیط زیست به اندازه مبارزه با سایر مفاسد اهمیت دارد

امیر خجسته روز شنبه در دیدار با مدیركل حفاظت محیط زیست همدان افزود: با وجود تاكید مقام معظم رهبری بر جلوگیری از تخریب محیط زیست ولی اهمیت این مسئله هنوز در جامعه درك نشده است.
عضو كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس دهم گفت: درختان و باغ های شهر، تنفس گاه های نسل حاضر و نسل آینده هستند.
وی اظهار كرد: باید با سودجویانی كه درختان را قلع و قمع می كنند برخورد جدی شود زیرا این موضوع با سلامت جامعه سر و كار دارد.
نماینده همدان و فامنین در خانه ملت تاكید كرد: برای حفظ محیط زیست باید طرح ها و لوایح محیط زیستی كشور را به نتیجه رساند چون محیط زیست مهمترین موضوع كشور است.
خجسته وعده داد: با جدیت برای به نتیجه رسیدن طرح ها و لوایح محیط زیستی در مجلس تلاش كند و با ایستادگی بر روی منافع محیط زیست از آن دفاع كند.
وی خاطرنشان كرد: هم اینك جهان به سوی دست یابی به محیط زیست سالم و پویا حركت می كند چون تمام نیازها از محیط زیست تامین می شوند.
نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت تاكید كرد: اگر از محیط زیست به خوبی مراقبت نشده و برای حفظ و پایداری آن فرهنگسازی نشود، نسل آینده در معرض خطر قرار می گیرد.
خجسته اظهار كرد: محیط زیست امانتی است كه باید با فرهنگسازی، عزم ملی و استانی آن را بدون هیچگونه نقصی به نسل آینده سپرد در غیراینصورت نسل های بعدی جامعه با مشكل مواجه می شوند.
وی درباره اصل 50 قانون اساس گفت: بر اساس قانون فعالیت‌های‏ اقتصادی‏ و غیر آن‏ كه‏ با آلودگی‏ محیط زیست‏ یا تخریب‏ غیر قابل‏ جبران‏ آن‏ ملازمه‏ پیدا كند، ممنوع‏ است.
مدیركل حفاظت محیط زیست همدان نیز در این دیدار به ارائه گزارش جامعی از وضعیت محیط زیست استان همدان پرداخت و مشكلات و موانع این حوزه را تبیین كرد.
محمدرضا محمدی از رئیس مجمع نمایندگان استان خواست در تصویب برنامه ششم توسعه كشور، تدوین و تصویب قانون بودجه 96 و بررسی لوایح طرح شده در حوزه محیط زیست در مجلس شورای اسلامی به این حوزه كمك كند.
وی همچنین ارتقای جایگاه محیط زیست و كمك به نقش آفرینی مجموعه های تابعه حفاظت محیط زیست را از سوی مجلس شورای اسلامی خواستار شد.
استان همدان دارای 6 منطقه حفاظت شده و 12 منطقه شكار ممنوع است و تاكنون 307 گونه جانوری در این استان شناسایی شده است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: اكبر بهاروند