۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۰۳
کد خبر: 82295201
T T
۰ نفر
برخي كارگران پيمانكاري شهرداري ياسوج خواستار پرداخت معوقات خود شدند

ياسوج - ايرنا- جمعي از كارگران و نيروهاي پيمانكاري حوزه خدمات شهري ياسوج روز شنبه با مراجعه به شهرداري اين شهر، پرداخت حقوق و برخي مزاياي معوق خود را از شركت پيمانكاري طرف قرارداد با اين نهاد خواستار شدند.

به گزارش ايرنا، اين نيروهاي خدماتي در بخش هاي مختلف فضاي سبز، جمع آوري زباله و ساير حوزه هاي خدمات شهري ياسوج مشغول فعاليت هستند.
آنها اعلام كردند كه حقوق ماهانه خود را از مرداد سال جاري به جز «شهريور» تاكنون دريافت نكرده اند.
اين كارگران مدعي بودند كه حق بيمه تير، مرداد و مهر سال جاري آنها نيز پرداخت نشده است.
برخي از آنها نيز اظهار داشتند هنوز مزايا، عيدي و پاداش سال گذشته خود و همچنين پاداش و مزايا در اين هشت ماه گذشته سال جاري خود را دريافت نكرده اند.
** مطالبات كارگران بخش خصوصي خدمات شهري به پيمانكار پرداخت شده است
معاون توسعه مديريت و منابع شهرداري ياسوج نيز در اين زمينه به خبرنگار ايرنا گفت: مطالبات پيمانكار براي پرداخت حقوق و حق بيمه كارگران بخش خصوصي به پيمانكار پرداخت شده است.
سيد هيبت الله عبدي زاده با بيان اينكه حقوق و حق بيمه كارگران خدماتي مربوط به ماه هاي تير و شهريور سال جاري نيز به پيمانكار پرداخت شده، اظهار داشت: ايراد از پيمانكار است كه هنوز اقدام به امضاي قرارداد و ارايه فهرست براي پرداخت معوقات حقوقي اين نيروها نكرده است.
وي ادامه داد: شهرداري ياسوج حتي براي پرداخت حقوق مهر سال جاري به كارگران بخش خصوصي خدمات شهري نيز آمادگي دارد اما تاكنون پيمانكار صورت وضعيتي در اين راستا ارايه نكرده است.
عبدي زاده تاكيد كرد: پيمانكار بر اساس قانون موظف به پرداخت معوقات حقوقي اين كارگران است.
معاون توسعه مديريت و منابع شهرداري ياسوج گفت: براساس قانون خدمات كشوري كارها و امور مربوط به خدمات شهري به صورت حجمي به پيمانكار واگذار شده و شهرداري به صورت مستقيم با كارگر و نيرويي در اين راستا قرارداد ندارد.
وي با بيان اينكه پيمانكار با ارايه صورت وضعيت مطالبات و مزاياي اين كارگران را دريافت مي كند، افزود: اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي متولي اصلي دفاع از حقوق كارگران است و آنان مي توانند با مراجعه به اين نهاد و تنظيم شكايات حقوق قانوني خود را از پيمانكار مطالبه كنند.
وي ابراز داشت: در صورت صدور راي قانوني شهرداري نيز از سپرده موجود پيمانكار كسر و اقدام به پرداخت حقوق كارگران خواهد كرد.
خبرنگار: حميد جهان** انتشار دهنده:حسينعلي راشكي
3016 /8005