۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۲۰
کد خبر: 82295396
T T
۰ نفر
پذيرايي روزانه هشت هزار زائر اربعين در موكب ثقلين خراسان رضوي در مسير كربلا

مشهد- ايرنا- معاون فرهنگي، اجتماعي اداره كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي گفت: موكب ثقلين اين نهاد در مسير كربلا پذيراي روزانه هشت هزار زائر اربعين در سه وعده صبحانه، ناهار و شام است.

حجت الاسلام جمال ايزدي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: به همت اين اداره كل گروهي متشكل از 30 داوطلب خدمت به زائران براي برپايي موكب 'ثقلين' به گستره پنج هزار مترمربع در پنج كيلومتري كربلا از مشهد به عراق اعزام شدند.
وي اظهار كرد: موكب ثقلين در مسير پياده روي زائران از نجف به كربلا در راستاي عمل به نيات واقفين و از محل درآمدهاي موقوفات و كمك خيرين، از 15 تا 22 صفر به زائران خدمات ارائه مي دهد.
وي گفت: اين موكب داراي محل اسكان، نانوايي سيار و محل طبخ غذاست و در وعده صبحانه ظرفيت پذيرايي از دو هزار و 500 زائر، در وعده ناهار ظرفيت پذيرايي از سه هزار نفر و در وعده شام ظرفيت پذيرايي از دو هزار و 500 نفر را دارد.
معاون فرهنگي، اجتماعي اداره كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي افزود: نانوايي سيار اين موكب نيز با پخت روزانه 20 هزار قرص نان پذيراي زائران پياده است.
وي اظهار كرد: به همراه داوطلبان خدمت به زائران براي برپايي موكب 'ثقلين'، 15 مبلغ مذهبي نيز براي ارائه خدمات فرهنگي، برپايي نماز جماعت، حلقه معرفت و ارائه مشاوره مذهبي به زائران اعزام شده اند.
7489 / 6053 خبرنگار: ميترا عبداللهي ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم