۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۴۵
کد خبر: 82295443
T T
۰ نفر
معاون وزيرفرهنگ و ارشاد: چيزي كه به دنبالش بودم اينجا يافتم

تهران- ايرنا- معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در آيين افتتاحيه يك نمايشگاه مجسمه و نقاشي گفت: چيزي كه به دنبالش بودم در اينجا يافتم.

به گزارش شنبه روابط عمومي فرهنگسراي نياوران ، علي مرادخاني پس از ديدار ازنمايشگاه تاها بهبهاني كه شامل 60 اثرمجسمه و ٣٤ نقاشي است افزود : در تك تك كارهاي اين هنرمند نكته هايي از عرفان و تفكر بسيار زلال ديده مي شود و آن مفهوم را به نحوي در هنر نمايش مي دهد. از هر كدام از اين آثار مي توان يك برداشت انساني كرد.
وي اضافه كرد: پيشكسوت را نبايد به معناي بازنشسته محسوب كرد. پيشكسوت بايد تجربه هاي خودش را در اختيار جامعه بگذارد. اين ها بايد بروزي داشته باشد و مثل چشمه جوشان باشند.
مرادخاني افزود: چندي پيش در همينجا شاهد حضور هنرمندي مثل آقاي ژرستر بوديم. عكاس سوئيسي كه با بيش از ٨٠ سال سن با سرزندگي، انگيزه و چشماني بينا مي آيد در ايران تا شاهد افتتاح يك نمايشگاه بي نظير باشد و آنطور در خصوص آثارش شرح و توضيح مي داد. اين ها تاثيراتي است كه يك نفر به عنوان پيشكسوت مي گذارد و ما تلاش ميكنيم براي حضور ماندگار آن ها كارهايي را انجام دهيم.
معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با نقد برخي از آثار نامرغوب هنري موجود در كشور خصوصا در حوزه موسيقي گفت: من مدت هاست دلم براي يك موسيقي ساز و آواز حقيقي تنگ شده آن چيزي كه مي خواهي گوش كني ساز و آوازي خوب است كه شما را مسحور خودش بكند و چنين آثاري واقعا كم شده است.
مجيد ملانوروزي مديركل مركز هنرهاي تجسمي نيز پس از بازديد از اين نمايشگاه گفت : تاها بهبهاني يكي از هنرمندان پيشكسوت و تاثيرگذار حجم و نقاشي است.
وي افزود: اين هنرمند سال ها با پرنده هايش و نگاه ايراني كه به هنر دارد به عنوان يك هنرمند مولف و موسس شناخته شده و از مفاخر هنري كشور است. از اين رو خوشحالم كه او همچنان نگاه جدي به مقوله هنر دارد و فضاي جديدي را از كارهايش به نمايش گذاشته است.
اين نمايشگاه باعنوان 'نيست معشوقي زِ او نزديك تر'سومين نمايشگاه تاها بهبهاني درفرهنگسراي نياوران تا ٢٨ آبان در گالري شماره يك فرهنگسراي مذكور داير است.
فراهنگ*3061*1823*دريافت كننده: ميترا بلند قامتي* انتشار دهنده: طاهره نبي اللهي
۰ نفر