۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۵۰
کد خبر: 82295456
T T
۰ نفر
ثبت نام  حدود 6 هزار زائرخراسان شمالي براي شركت در اربعين حسيني

بجنورد- ايرنا- مدير حج و زيارت خراسان شمالي گفت: تا صبح امروز شنبه حدود 6 هزار زائر اربعين حسيني در استان در سامانه سماح ثبت نام كردند.

محمدباقر قاصري، شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با اشاره به اينكه ثبت نام از زائرين اربعين حسيني در سامانه سماح تا 26آبان ادامه خواهد داشت، افزود: تاكنون 5 هزار و 996 نفر ثبت نام كردند كه از اين تعداد 4 هزار و 908 مدارك لازم براي صدور ويزا توسط كنسولگري عراق در مشهد ارسال شده است.
به گفته وي، از تعداد افرادي كه مدارك آن ها جهت صدور ويزا ارسال شده،3 هزار و 671 نفر مرد و هزار و 237 نفر زن هستند.
وي با بيان اينكه تاكنون هزار نفر از افرادي كه در سامانه سماح ثبت نام كرده مدارك خود را تكميل نكردند، اظهار اميدواري كرد: در فرصت هاي باقي مانده اين افراد نسبت به تكميل مدارك اقدام و اين روند را زمان پاياني مانده به اربعين موكول نكنند.
مديرحج و زيارت خراسان شمالي با اشاره به اينكه براي زائران استان مرز چذابه جهت خروج از كشور تعيين شده است، گفت: زائران استان فقط از مرز مشخص شده از كشور خارج شوند و با در نظر گرفتن مدت اقامت 20 روزه در كشور عراق در موعد مقرر از همين مرز وارد كشور شوند.
قاصري خاطرنشان كرد: در حال حاضر روند صدور ويزا توسط كنسولگري كشور عراق در مشهد بين 48 تا 72 ساعت انجام مي شود كه اميدواريم زائران استان هرچه زودتر نسبت به ثبت نام و دريافت رواديد اقدام كنند.
وي اظهار اميدواري كرد: طي برنامه ريزي ها و تمهيدات انجام شده توسط ستاد مركزي اربعين روند خروج از كشور در گذرگاه هاي مرزي تسهيل شده و اين مورد ممكن است در ايام برگزاري اربعين حسيني از ازدحام بيش تري برخوردار باشد كه انتظار مي رود زائران استان با صبر و شكيبايي از مرز خارج شوند.
وي يكي از اقدامات مناسب انجام شده براي زائران اربعين امسال را بيمه الزامي دانست و گفت: سال گذشته كساني كه در سامانه سماح ثبت نام مي كردند بيمه آن ها اختياري بوده و مشكلات بوجود آمده براي برخي زائران موجب شده امسال در هنگام روند ثبت نام زائران بيمه جزو موارد اجباري تلقي شود.
به گزارش ايرنا، هزينه ثبت نام زائرين اربعين حسيني 177 هزار تومان است كه،200 هزار ريال بابت بيمه،100 هزار ريال براي ثبت نام و 40 دلار براي صدور ويزا اخذ مي شود.
7182/1744 خبرنگار:عباس فتوره چي ** انتشاردهنده: علي اصغرافتاده