۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۵۸
کد خبر: 82295578
T T
۰ نفر

صداي اقتصاد مقاومتي در راديو

۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۵۸
کد خبر: 82295578
صداي اقتصاد مقاومتي در راديو

تهران-ايرنا- شبكه هاي مختلف راديويي از ابتداي سال از ظرفيت هاي برنامه اي خود در راستاي تحقق شعار اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل استفاده كرده اند.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا از روابط عمومي معاونت صدا، مقام معظم رهبري سال 95 را «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» نام نهادند؛ در اين راستا شبكه هاي راديويي ايران، فرهنگ، قرآن، تهران، پيام، جوان، ورزش، اقتصاد، نمايش، صبا، سلامت و گفت و گو پنج هزار و 856 برنامه در قالب 192 هزار و 884 دقيقه با حضور چهار هزار و 469 كارشناس توليد و پخش كردند.
بر پايه گزارش رسيده، راديو ايران برنامه هاي سين و سكه، جهان سياست، هواي تازه، سلام كوچولو، سلام ايران، راه شب، نمودار، ايرانشهر، شناسا، رهاورد را با موضوعاتي همچون اقتصاد در خانواده و سرمايه گذاري خوب، ظهور انقلاب اسلامي و اقتصاد مقاومتي، ضرورت نامگذاري امسال توسط مقام معظم رهبري، مهم ترين اقدام براي مبارزه با قاچاق، نقش جوانان در اقتصاد مقاومتي، خريد كالاهاي ايراني و تقويت توليد داخلي، اقتصاد مقاومتي، اقدامات و اهداف و برنامه ها، كاهش نرخ سود بانكي، كاهش تورم، سرمايه گذاري خودرو، ايده هايي در خصوص توليد و كسب و كار پر رونق پخش كرده است.
راديو فرهنگ نيز در برنامه هاي همچون كوبه، از همدلي تا همزباني، راهبرد و در جستجوي معنا، از معرفي مفاهيم اقتصاد و اقتصاد مقاومتي، جايگاه و نقش شركت هاي دانش بنيان در اقتصاد مقاومتي و بررسي يكي از پيشنهادهاي مقام معظم رهبري براي رسيدن به اقتصادي مقاوم (مبارزه با فساد در اقتصاد) سخن گفته است.
راديو قرآن در برنامه هاي كلام ناب از خورشيد انقلاب، آيه هاي انقلاب، قرآن و اقتصاد و الشمس به پخش بيانات و توصيه هاي مقام معظم رهبري پرداخته و در ديگر برنامه ها مباني قرآني را با توجه به شعار سال و تاكيد قرآن به تلاش به كسب و كار و تاكيد احاديث بر تلاش براي تامين معاش خانواده را بررسي كرده است.
راديو تهران در برنامه هاي اينجا تهران است، مرورگر 1332، ذره بين، گفتاورد، صبح تهران، شادباش، سايه روشن و ... به مباحثي همچون مشكلات مردم و برنامه هاي اجرايي در سال 95، اقتصاد مقاومتي و اولويت هاي نمايندگان مجلس، اقتصاد و خود كفايي در آرمان هاي رهبر انقلاب، اقتصاد مقاومتي و سبك زندگي ايراني و اسلامي و گزارش مستند از بازار تهران در راستاي شعار سال را طرح كرده است.
راديو پيام نيز همه روزه در تحريريه پخش به بيانات مقام معظم رهبري، اهميت تحقق شعار سال در بيانات مقام معظم رهبري در پيشرفت كشور و ... مي پردازد.
راديو جوان در برنامه هايي همچون جاده ابريشم، موج جووني، كسي صدام ميزنه، جوان ايراني سلام، اينجا شب نيست و ... افزايش توليد داخلي و تاثيرآن بر اقتصاد مقاومتي، توانايي اقتصادي ايراني ها را بررسي كرده و گفت وگو با جوانان درباره اقتصاد مقاومتي، كار و كارآفريني و مصاحبه با صاحبان مشاغل مختلف را روي آنتن برده است.
راديو ورزش در برنامه هاي فردا روشن است، بازاريابي ورزشي، اقتصاد و كارآفريني، هميشه با ورزش، از فوتبال چه خبر؟ و .... به بهره وري در ورزش با استفاده بهينه از امكانات ورزشي، در خصوص كاسبي فوتبال و اقتصاد در فوتبال، گفت وگو با مديران كل ورزش و جوانان استان هاي مختلف درباره موضوع شعار سال و تدابير آنها، تمهيدات مختلف براي جلوگيري از هزينه هاي اضافي در حوزه ورزش، ماليات بر درآمد ورزشكاران حرفه اي را مطرح كرده است.
راديو اقتصاد در برنامه هاي اقتصاد تعطيل نيست، ايستگاه نود و هشت، تجارت الكترونيك، كسب و كار اينترنتي، روي خط اقتصاد، كالاي ايراني و ..... به بررسي بررسي نقش دانش در توسعه كسب و كار، برنامه ريزي اقتصادي براي سال 95، بررسي تاثير شانس در مسائل اقتصادي، ضرورت ايجاد امنيت اقتصادي براي مردم، راهكارهاي پياده سازي اقتصاد مقاومتي در صنعت نشر و ...را بررسي مي كند.
راديو نمايش در نمايش هاي راديويي همچون آبليمو، سايه سار مهر، آپارتمان، قلك و.... از سخنان مقام معظم رهبري، شعار سال و..... بهره مند مي شود.
راديو صبا در برنامه هاي زنگ صبا، كارت قرمز، دور دنيا در 15 دقيقه، باشگاه صبا، صبامك و..... به موضوعات صرفه جويي، حوزه خريد خانواده و كالاي ايراني و حمايت از توليد داخلي به صورت نمايش و طنز مي‌پردازد.
راديو سلامت در برنامه هاي ره آورد، افق روشن، كوچه سلامت پلاك 102، به رنگ زندگي، خونه زندگي و ... به تقويت نهاد خانواده در كشور، برنامه ريزي هاي اصلاح سبك تغذيه، امنيت غذايي در سند چشم انداز، ارتقاي شاخص هاي سلامت، توسعه ورزش همگاني و پيوست سلامت، نيازهاي حمايتي صنعت داروسازي، تامين داروهاي سالم، تجميع صتدوق هاي بيمه، يكپارچگي بيمه هاي پايه درمان، بررسي سياست هاي مقابله با قاچاق دارو و...مي پردازد.
راديو گفت وگو در برنامه هاي گفت وگوي اجتماعي، اقتصادي، سياسي، بدون خط خوردگي، مناظره، چشم انداز، رويداد و .... خصوصي سازي در اقتصاد كشور، تحقق اقتصاد مقاومتي در ساز و كار اقتصاد ايران، طرح حمايتي دولت از بنگاه هاي كوچك و متوسط در پيكره بندي اقتصاد مقاومتي، بررسي بودجه سال95در برنامه ششم، واردات كالاهاي لوكس و لطمات آن بر مسير اقتصاد، بايدهاي سرمايه گذاري خارجي، فرارهاي مالياتي مانعي براي تحقق اقتصاد مقاومتي و چگونگي اقدام و عمل از سوي مسئولان را بررسي مي كند.
فراهنگ**9157**1027**دريافت كننده: منصوره شوشتري**انتشاردهنده:محمدجواددهقاني