۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۱۳
کد خبر: 82298459
T T
۰ نفر
230 میلیارد ریال برای تملك و احیای بافت تاریخی دهدشت نیاز است

یاسوج - ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كهگیلویه گفت: بافت تاریخی دهدشت بخشی از هویت تاریخی این استان است كه برای تملك و احیای این محوطه منحصر به فرد 230 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش ایرنا، سیاوش زمان روز دوشنبه در بازدید نماینده مردم شهرستان كهگیلویه در مجلس شورای اسلامی از این منطقه اظهار داشت: تاكنون 20 درصد از زمین‌های اطراف بافت تاریخی معادل 20 هكتار تملك شده است.
وی با اشاره به وجود 195 منزل مسكونی در حریم بافت اظهار كرد: تاكنون تنها 25 باب خانه خریداری شده است.
زمان بیان كرد: 250 میلیارد ریال در سال‌های گذشته در بافت تاریخی دهدشت هزینه شده است.
وی عملیات انجام شده در بافت تاریخی دهدشت را شامل مرمت كاروانسرا و محوطه سازی، مرمت 6 امام زاده جلیل القدر در این محوطه، بازسازی حمام كهیار و آوار برداری قسمت‌های زیادی از بافت اعلام كرد.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كهگیلویه افزود: بافت قدیم شهر دهدشت مركز بلادشاپور یكی از بزرگترین یادمان‌های تاریخی متعلق به دوره صفویه است كه به لحاظ اهمیت این بافت و بناهای ارزشمند آن نیازمند توجه بیشتر است.
زمان تصریح كرد: در صورت خریداری حریم و دیوار كشی بافت، جذب اعتبار و تبدیل آن به سایت موزه و احیای بناها و كاربردی كردن آنها به فضای عمومی شهر می‌توان به توسعه گردشگری و جذب گردشگر در شهرستان كمك كرد.
بافت تاریخی دهدشت به شماره 3/1689 در سال 1364 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهند: سید ولی موسوی نژاد
7531/8005/6110