۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰
کد خبر: 82300854
T T
۰ نفر
مانور مشتركان غيرخانگي گاز ساري در مقابله با قطعي گاز

ساري- ايرنا- مشتركان غيرخانگي و شركت گاز مازندران به منظور آمادگي در مقابله با افت فشار و قطعي احتمالي گاز ،استفاده از سوخت جايگزين پس از گاز طبيعي را امروز چهارشنبه درساري تمرين كردند.

به گزارش ايرنا در اين مانور، جريان گاز شهرك هاي صنعتي، واحدهاي توليدي، ادارات و سازمان ها، بانك ها، جايگاه هاي CNG، نانوايي ها، مرغداري ها، گلخانه ها و ساير مشتركين غيرخانگي شهرستان ساري قطع شد.
محمد اسماعيل ابراهيم زاده مدير عامل شركت گاز مازندران در حاشيه اين تمرين در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بر لزوم دوگانه سوز بودن مصارف غيرخانگي تاكيد كرد و گفت: با توجه به اطلاع رساني صورت گرفته در خصوص ورود جبهه هواي سرد به كشور، لازم است مشتركان غيرخانگي به سوخت دوم مجهز باشند تا در مواقع اضطراري از آن بهره مند شوند.
مديرعامل شركت گاز مازندران به وجود يك ميليون و 215 هزار مشترك گاز در مازندران اشاره و خاطرنشان كرد: تحت هيچ شرايطي نبايد گاز منازل مسكوني قطع شود و بر اين مساله تاكيد ويژه اي داريم.
وي اظهار داشت: آمادگي كامل براي تامين سوخت دوم توسط شركت پالايش و پخش فراورده هاي نفتي وجود داشته و مشكلي از اين حيث وجود ندارد.
مديرعامل شركت گاز مازندران با بيان اينكه نقاط حساس و آسيب پذير گاز استان شناسايي شده است، ادامه داد :بايد موارد ايمني تاسيسات و تجهيزات گاز رساني را ارزيابي و نظارت جامع داشته باشيم تا كوچكترين خللي در گازرساني به مردم وارد نشود.
ابراهيم زاده خاطرنشان كرد: تمام ايستگاه ها و تاسيسات گاز در استان بايد در مقابل مواردي مانند سيل، زلزله و برف و غيره ايمن باشند.
مديرعامل شركت گاز مازندران با اظهار اينكه تنها 48 درصد خبازي هاي استان تاكنون دوگانه سوز شده اند ، از اتحاديه خبازان خواست تا پيش از آغاز فصل سرما براي دوگانه سوزي بقيه نانوايي ها هم اقدام كند.
وي اظهار داشت: تامين نان مردم از اهميت خاصي برخوردار است و در صورت افت فشار گاز ، خبازي ها براي ادامه فعاليت بايد از سوخت جايگزين استفاده كنند.
بر اساس آمار شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 2 كشور مستقر در ساري ، چهار هزار و 350 نانوايي در مازندران فعاليت دارند .
مديرعامل شركت گاز مازندران گفت : از همه ادارات ، صنايع ، مدارس و دانشگاهها هم خواسته شده است تا نسبت به دوگانه سوز كردن سامانه گرمايشي خود اقدام كنند تا در صورت افت فشار يا قطعي گاز ، دچار مشكل نشوند.
بر اساس تصميمات اتخاذ شده ، برقراري مستمر جريان گاز خانگي ، بيمارستان ها و صنايع كم مصرف در اولويت شركت گاز قرار دارد و صنايع عمده و سپس نيروگاهها در اولويت آخر هستند.
ابراهيم زاده ميانگين مصرف گاز خانگي مازندران در زمان پيك را بيش از 20 ميليون متر مكعب در روز اعلام كرد و اظهار داشت : با توجه به حجم تقاضايي كه از سوي مشتركين خانگي وجود دارد ، بايد ميزان توليد و ظرفيت انتقال گاز افزايش يابد.
به گزارش ايرنا، شركت پخش فرآورده هاي نفتي منطقه ساري و نوشهر نيز توزيع مصرف هفت روز نفت گاز و 15 روز نفت كوره را به عنوان ذخيره واحدهاي غير خانگي به متقاضيان استان آغاز كرده است.
مازندران يك ميليون و 200 هزار مشترك گاز دارد.
خبرنگار: سيد رضا هاشمي كرويي**انتشار دهنده:سيد محسن حسن نيا
/1899/6990