۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۲۰
کد خبر: 82301243
T T
۰ نفر
سرپرست فدراسيون هندبال: محروميت هندباليست هاي نوجوان بخشيده شد

تهران - ايرنا - سرپرست فدراسيون هندبال گفت: بخشش محروميت تيم هاي هندبال نوجوانان ايران براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا، انگيزه مضاعفي را براي اين رشته در سطح كشور ايجاد كرد.

«عباسعلي اكبري» روز چهارشنبه در حاشيه بازديد از غرفه ايرنا در بيست و دومين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: تيم هندبال نوجوانان ايران چندي پيش به دليل مشكلاتي كه در كشور بحرين وجود داشت، نتوانست در رقابت هاي قهرماني آسيا شركت كند و كنفدراسيون هندبال آسيا جريمه اي را براي ايران در نظر گرفت.
وي در پاسخ به اين سئوال كه چرا تيم فوتبال جوانان ايران در رقابت هاي قهرماني آسيا در بحرين حضور يافت و مشكلي نداشت، تصريح كرد: اگر در آن زمان تيم فوتبال هم شرايط تيم هندبال را داشت، نمي توانست به بحرين اعزام شود و موضوع حاكميتي بود و وزارت ورزش هيچ فرقي بين رشته هاي مختلف قايل نيست.
سرپرست فدراسيون هندبال با اشاره به شركت نكردن تيم نوجوانان دختر ايران در رقابت هاي قهرماني سال 2015 و محروميت اين تيم گفت: بر همين اساس در خلال برگزاري بازي هاي ساحلي آسيا كه در كشور ويتنام برگزار شد با رايزني و پيگيري، كنفدراسيون هندبال آسيا محروميت تيم هاي هندبال دختران و پسران ايران در رده سني نوجوانان را بخشيد.
اكبري ادامه داد: اگر محروميت ها بخشيده نمي شد دختران هندباليست كشورمان نمي توانستند در سال 2017 در مسابقات قهرماني آسيا شركت كنند و بايد چهار سال بعد و با پشت سر گذاشتن محروميت به اين مسابقات مي رفتند.
وي در بخش ديگري در خصوص برگزاري مجمع انتخاباتي اين فدراسيون نيز گفت: با فراهم شدن شرايط ، مجمع انتخاباتي را با هماهنگي وزارت ورزش و جوانان برگزار خواهيم كرد.
اكبري در خصوص انتخاب سرمربي تيم ملي هندبال بزرگسالان نيز گفت: طاهري سرمربي سابق تيم ملي به دليل آنكه مسئوليت باشگاه سپاهان اصفهان را به عهده گرفته است، از تيم ملي رفت و بنا داريم در نشست هاي مختلف با كميته فني، مربيان تيم هاي ملي در رده هاي مختلف سني را انتخاب كنيم.
سرپرست فدراسيون هندبال بيان داشت: تا دو ماه آينده سرمربي تيم ملي بزرگسالان انتخاب خواهد شد و سعي داريم يك مربي طراز اول داخلي و يا خارجي را براي تيم ملي انتخاب كنيم چرا كه بازي هاي آسيايي 2018 اندونزي را پيش رو داريم.
ورزشي**1067
خبرنگار: رضا رمضاني انتشاردهنده:علي خورسندي
۰ نفر