عقد قرارداد با 5 شركت هوايي براي تسريع در ارسال محموله هاي پستي

تهران- ايرنا- مديرعامل شركت ملي پست جمهوري اسلامي ايران مي گويد، اين شركت براي تسريع در ارسال محمولات پستي به خارج از كشور، هم اكنون با 5 شركت هوايي داخلي و خارجي قرارداد منعقد كرده است.

حسين مهري روز چهارشنبه در بيست و دومين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها با حضور در غرفه ايرنا گفت: هم اكنون شركت پست به 103 نقطه جهان محموله ارسال مي كند و درصدد است در فضاي رقابتي مقاصد پستي خود را در جهان افزايش دهد.
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: پيش از اجرايي شدن برنامه جامع اقدام مشترك(برجام) شركت پست تنها با شركت هوايي لوفت هانزا قرارداد داشت كه آن هم به دلايل تحريم هاي ظالمانه با مشكلاتي مواجه بود. با اجرايي شدن برجام هم اكنون شركت پست با شركت هاي هوايي لوفت هانزا ، تركيش اير لاين ، ماهان، ايران اير و شركت هوايي امارات قرارداد ارسال محموله پستي دارد.
مهري با بيان اينكه براي تسهيل در ارسال محمولات پستي با دو كشور جمهوري آذربايجان و عراق نيز قرارداد منعقد شده است، گفت: هرچه مبادلات پستي افزايش يابد، بايد به ارتقاي كيفيت خدمات پستي و رقابت در اين عرصه توجه شود.
مديرعامل شركت ملي پست گفت: هر چه بازار پست از انحصار درآيد ما شاهد رقابت اپراتورهاي پستي در كشور خواهيم بود. لذا فراخوان عمومي براي تعيين اپراتورهاي ذيصلاح انجام شده است و بايد ظرف مدت يك سال آينده با تعيين دو اپراتور اين بخش ساماندهي شود.
مهري با اشاره به ضرورت هوشمندسازي و مدرن سازي ارايه خدمات پستي در كشور يادآورشد: بسياري از كشور هاي جهان سيستم پستي خود را با الكترونيكي كردن مدرن و هوشمند كرده اند و ما نيز بايد به اين سمت حركت كنيم تا در اين زمينه از ساير كشورهاي جهان عقب نمانيم.
مديرعامل شركت ملي پست جمهوري اسلامي ايران بر تامين امنيت محمولات پستي در كشور تاكيد كرد و گفت: تاكنون برنامه هاي مناسبي براي تامين امينت محمولات پستي در كشور اجرا شده است و ما درصدديم در يك سال آينده تمام محموله هاي پستي در پايانه ها، فرودگاه ها و راه آهن را ساماندهي كنيم.
به گزارش ايرنا، بيست و دومين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها با شعار « شفافيت، صداقت» از 14 آبان ماه آغاز به كار كرده و تا 21 آبان ماه همه روزه از ساعت 9 و 30 تا 20 در مصلاي امام خميني(ره) ميزبان علاقمندان است.
اقتصام**1108**1561**خبرنگار: ايرج منصوري**انتشاردهنده:مژگان توانا