۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵
کد خبر: 82304369
T T
۰ نفر
700 قلم كالاي فاقد علامت استاندارد در زنجان شناسايي شد

زنجان - ايرنا - مديركل استاندارد استان زنجان گفت: طي هفت ماهه امسال 700 قلم كالاي فاقد علامت استاندارد در مراكز صنفي اين استان شناسايي شد و همچنان نظارت ها در اين بخش با جديت ادامه دارد.

داود كارگرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در ارتباط با شناسايي كالاي فاقد علامت استاندارد در مراكز صنفي استان از مسئولان مربوطه نيز مبني بر عرضه نكردن و عودت كالا به محل توليد، تعهد اخذ شد و علاوه بر آن نسبت به ارائه رسيد به اين اداره كل استاندارد ملزم شدند.
وي اظهار كرد: طي اين مدت نتايج آزمون حاصل از نمونه هاي اخذ شده شامل 211 نتيجه، مطابق با استاندارد و 41 مورد ديگر مغاير با استاندارد بوده و به عبارتي 83 درصد مطابق با استانداردها و 17 درصد ديگر مغاير با استاندارد بوده است.
كارگرزاده افزود: نتايج مغاير استاندارد به طور عمده مربوط به فرآورده هاي غذايي بوده و يك مورد نتيجه آزمون نيز داراي مغايرت بحراني در زمينه كپسول گاز مشاهده شد كه نسبت به جمع آوري آن از مراكز عرضه و اقدام شد.
وي بيان كرد: از ابتداي سال جاري تا كنون كارشناسان اين اداره كل به جزء مراكز صنفي نسبت به كنترل مراكز توليدي و خدمات تحت پوشش اين استان مبادرت كردند.
به گفته وي، طي اين مدت 716 مورد بازرسي و 823 مورد نيز نمونه برداري شده است.
مديركل استاندارد استان زنجان خاطرنشان كرد: شهروندان براي اطمينان خاطر از استاندارد بودن كالاهاي مصرفي خود كد 10 رقمي درج شده در پايين علامت استاندارد را به سامانه پيامكي 10001517 ارسال كنند.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامي *** انتشار دهنده: رويا رفيعي
براي دريافت لحظه به لحظه اخبار استان زنجان به كانال www.telegram.me/irnazanjaan بپيونديد.