۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۵۶
کد خبر: 82308072
T T
۰ نفر

تجربه هاي نو گردشگري در راه مازندران

۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۵۶
کد خبر: 82308072
تجربه هاي نو گردشگري در راه مازندران

ساري - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري مازندران از تعريف بسته جديد گردشگري در اين استان خبر داد و گفت كه ' گردشگري مزرعه اي ' به عنوان تجربه جديد براي اين منظور در استان اجرا مي شود .

دلاور بزرگ نيا روز دوشنبه در بازديد از خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز مازندران افزود : گردشگري مزرعه اي كه همان استفاده از ظرفيت باغات و مزارع مازندران براي جلب و جذب گردشگر به شمار مي رود تاكنون از آن استفاده لازم نشده است .
وي ادامه داد : هم اكنون 2 باغ سيب يكي به وسعت هشت هكتار و ديگري به وسعت 50 هكتار در كياسر مازندران با اعلام آمادگي صاحبان آنها به عنوان گردشگري مزرعه در نظر گرفته شده اند.
مدير كل ميراث فرهنگي مازندران با اشاره به فعال بودن اين نوع گردشگري در ديگر كشورها و درآمدزائي بالاي آن ، گفت : تعريف جشنواره هاي مختلف كه همراه با فروش محصولات باغي همان مزرعه و همچنين تورهاي طبيعت گردي باشد ، بخشي از بسته گردشگري تازه تاسيس به شمار مي رود .
وي افزود : اگر چه به نظر مي رسد سرمايه گذار از محل حضور گردشگر در مزرعه درآمد مستقيم به عنوان حق ورودي كسب نكند ، اما از محل فروش محصولات و ديگر اقدامات فرهنگي در قالب برگزاري جشنواره ها ، درآمد خوبي عايدش مي شود .
بزرگ نيا گفت كه با روند فعلي تغيير كاربري اراضي و به صرفه نبودن داشتن زمين هاي كشاورزي ، رونق اين بخش از گردشگري مي تواند در جلوگيري از اين تغيير كاربري ها موثر واقع شود .
** جاذبه هاي مازندران در جنگل و دريا خلاصه نمي شود
مديركل ميراث فرهنگي مازندران همچنين از مازندران به عنوان استاني پر از جاذبه هاي فرهنگي و تاريخي نام برد و گفت : در دهه هاي اخير بيشتر به جاذبه هاي جنگل و دريا اين استان توجه شد در حالي كه بيشتر از 680 اثر تاريخي در استان وجود دارد .
وي افزود : حضور گردشگران مي تواند تغيير محسوسي در اقتصاد مازندران داشته باشند ، اگر تمامي ظرفيت ها از جمله محصولات كشاورزي ، غذا و سوغاتي ، صنايع دستي نيز در سبد گردشگران براي خود جايي باز كند.
او ادامه داد : منوي رستوران هاي مازندران بايد رنگ و بوي فرهنگ و سنت اين استان را داشته باشد و غذاهاي محلي در آن جاي خود را باز كند .
خبرنگار : فاطمه قنبري قاديكلايي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
2096/1654