۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۸:۲۰
کد خبر: 82308253
T T
۰ نفر
استاندار ایلام: آشنایی نسل جدید با دوران رژیم  شاهنشاهی ضروری است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان جامعه با حوادث و مسائل دوران رژیم شاهنشاهی پهلوی كاری مهم و ضروری است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید عصر دوشنبه در بازدید از نمایشگاه موزه عبرت ایران در پایانه مرزی مهران اظهار كرد: جوانان امروز در خصوص زندانیان سیاسی و بازداشتگاه های مخوف ساواك در زمان حكومت پهلوی اطلاعات زیادی ندارند و این موزه می تواند در این زمینه حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.
وی با قدردانی از عوامل برپایی این نمایشگاه افزود: خود من در زمان شاه 2 بار در این بازداشتگاه ها زندانی شدم و پس از انقلاب نیز یك بار از ساختمان اصلی این بازداشتگاه در تهران دیدن كردم.
مدیر موزه عبرت ایران نیز در خصوص این نمایشگاه گفت: نمایشگاه موزه عبرت ایران به همت اداره كل اطلاعات استان ایلام همزمان با ایام پیاده روی بزرگ اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران برپا شده است.
قاسم حسن پور افزود: در این نمایشگاه ساختمان بازداشتگاه، كمیته مشترك خرابكاری ساواك و شهربانی قدیم شبیه سازی شده و صحنه های مربوط به شكنجه زندانیان در سال های 50 تا 57 نیز بازسازی شده است.
وی با تاكید بر اینكه در بحث دشمن شناسی مردم باید با اقدامات آمریكا و اسرائیل به عنوان حمایت كنندگان اصلی رژیم پهلوی آشنا شوند، بیان كرد: این نمایشگاه با هدف آشنایی مردم با جنایات رژیم پهلوی برپا شده است.
وی از عموم زائران، مردم استان ایلام و دانش آموزان و دانشگاهیان خواست از این نمایشگاه بازدید كنند.
نمایشگاه موزه عبرت ایران در حدفاصل شهر تا مرز مهران نرسیده به پایانه مرزی در مكانی به مساحت 800 مترمربع برپا شده و از امروز تا 10 آذر پذیرای عموم زائران و مردم است.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6032/9002