۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۲۱
کد خبر: 82308512
T T
۰ نفر
راه اندازي آزمايشي چهار شبكه صدا و سيما در شهرستان هاي تايباد و تربت جام

مشهد- ايرنا- مديركل صدا و سيماي خراسان رضوي از راه اندازي آزمايشي شبكه سه اچ.دي، تماشاي اچ. دي، شما و اميد در شهرستان هاي مرزي تايباد و تربت جام خبر داد.

محسن نصرپور روز دوشنبه در حاشيه بازديد از مركز فرستنده راديويي شهرستان تايباد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين شبكه ها كه براي راه اندازي آنها بيش از 20 ميليارد ريال هزينه شده طي 2 ماه آينده به صورت رسمي افتتاح مي شوند.
وي به جايگاه مركز فرستنده راديويي شهرستان تايباد اشاره كرد و گفت: اين فرستند با 600 كيلو وات قدرت يكي از بزرگترين فرستنده هاي راديويي كشور است كه ساخت مهندسين فني داخل كشور مي باشد و به سه زبان دري، تاجيكي و ازبكي براي سه كشور ازبكستان، تاجيكستان و افغانستان برنامه اجرا مي كند.
وي به همجواري استان خراسان رضوي با برخي كشورها اشاره كرد و افزود: بايد از همجواري استان خراسان با كشورهاي افغانستان، تاجيكستان و افغانستان استفاده كرد و گامي براي تقويت روابط با آنها در حوزه هاي مختلف برداشت كه يكي از مهمترين برنامه هاي سازمان صدا و سيماي خراسان رضوي در اين راستا تقويت برنامه هاي برون مرزي مي باشد.
مدير كل صدا و سيماي خراسان رضوي گفت: ايجاد دفتر خبرگزاري صدا و سيما در تايباد از ضروريات اين منطقه است كه مسئولين شهرستان براي راه اندازي اين دفتر بايد فضاي مناسب در اختيار سازمان صدا و سيما قرار دهند يا به صورت مشاركتي در ساخت آن سهيم باشند كه بيش از يك ميليارد و 500 ميليون ريال در اين زمينه مورد نياز است.
ديدار با امامان جمعه شيعه و سني، بازديد از نقطه صفر مرزي ايران و افغانستان، منطقه ويژه اقتصادي و گمرك دوغارون از برنامه هاي سفر مدير كل صدا و سيماي خراسان رضوي به شهرستان تايباد بود.
اين شهرستان مرزي در 225 كيلومتري جنوب شرقي مشهد قرار دارد.
7494 / 6053 خبرنگار: علي اصلاحي نصرآبادي ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم