۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۳۵
کد خبر: 82309698
T T
۰ نفر

ازدحام زائران اربعين حسيني در گذرگاه مرزي چذابه

۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۳۵
کد خبر: 82309698
ازدحام زائران اربعين حسيني در گذرگاه مرزي چذابه

اهواز - ايرنا - با نزديك شدن به اربعين شهادت اباعبدا...الحسين(ع) هزاران زائر دلسوخته و مشتاق براي عبور از گذرگاه مرزي چذابه در غرب خوزستان و پيوستن به كنگره عظيم اربعين حسيني صف هاي طولاني تشكيل دادند.

به گزارش خبرنگار ايرنا هزاران زائر اربعين حسيني از هشت استان كشور به سوي گذرگاه مرزي چذابه در 110كيلومتري شمال غرب اهواز در حركت هستند تا خود را با شور و عشق وصف نشدني به درياي محبت و دلدادگي سيدالشهدا(ع) متصل كنند.
مقارن ظهر روز سه شنبه موج جديدي از حركت زائران اربعين حسيني به سمت گذرگاه مرزي چذابه شكل گرفت كه همين حركت عبور زائران از مرز را با مشكلاتي رو به رو كرد كه به فاصله كمي مديريت شد.
زائران با سر دادن شعارهاي حماسي و يا حسين(ع) در اطراف مرز چذابه خود را براي عبور از مرز چذابه لحظه شماري مي كنند.
مواكب مردمي نيز با غذاي گرم و آب معدني سرد از زائران مشتاق حسيني پذيرايي كرده و همراه با صوت و مداحي دل انگيز فضايي روحاني در اطراف پايانه مرزي چذابه خلق كرده اند.
زائران جوان و زنان و مردان سالخورده بر روي ويلچر و استفاده از عصا براي رسيدن به محبوب خود بي تابي مي كنند از صحنه هاي وصف ناشدني حركت كاروان هاي اربعين حسيني در گذرگاه چذابه است.
با وجود ازدحام ، عبور زائران از گيت هاي كنترل گذرنامه و ويزا در پايانه چذابه به سرعت انجام مي شود.
اداره گذرنامه و گيت هاي خروجي در اين مرز به صورت شبانه روز فعال بوده و مشغول خدمت رساني زائران اباعبدا... الحسين (ع) هستند.
فرماندار دشت آزادگان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهاركرد: روند عبور زائران اربعين حسيني با وجود ازدحام و موج جمعيت مطلوب و روان است.
نادر عميدزاده افزود: تاكنون بيش از 300هزار زائر از گذرگاه مرزي چذابه عبور كرده اند و در صورت بالا گرفتن موج جمعيتي زائران، از تمهيدات ويژه از جمله از گيت هاي اضطراري در پايانه استفاده مي شود.
وي از زائران اربعين حسيني خواست در روزهاي پاياني موسم اربعين شهادت سيدالشهدا(ع) به هيچ وجه بدون گذرنامه و رواديد به پايانه هاي مرزي مراجعه نكنند.
پيش بيني شده حدود يك ميليون زائر از شلمچه و 500هزار زائر از گذرگاه مرزي چذابه به عتبات عاليات سفر كنند.
6065/6068 / 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشاردهنده: عبدالحميد راجي
۰ نفر