۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۰:۰۳
کد خبر: 82310145
T T
۰ نفر
رئيس بنياد شهيد: تلاش براي پيشرفت جامعه اسلامي نوعي ايثار و مجاهدت است

تهران- ايرنا- نماينده ولي فقيه و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با تأكيد بر ضرورت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه، گفت: هر كسي كه در راه پيشرفت جامعه اسلامي تلاش كند، ايثارگر و مجاهد است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي شهيدي روز سه شنبه در يكصد و پنجاه و سومين نشست شوراي مشاوران وزرا و دستگاه‌هاي اجرايي در امور ايثارگران كه در ساختمان مركزي وزارت نيرو و با حضور «حميدرضا چيت چيان» وزير نيرو برگزار شد، با تقدير از توجه به ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در فضاي جامعه و ادارات، گفت: بنياد شهيد و امور ايثارگران از عملكرد و اقدامات وزارت نيرو به ويژه درخصوص استخدام فرزندان شاهد و ايثارگر به رغم تمام مشكلات قدرداني مي‌كند.
نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران با تأكيد بر اينكه فرهنگ ايثارگري و مجاهدت بايد در جامعه رواج پيدا كند، تصريح كرد: اينكه مسئولان در وزارت نيرو و تمامي كاركنان اين وزارتخانه در نقاط مختلف كشور براي تامين آب و برق تلاش دارند و از اين عرصه ها در شرايط سخت حفاظت و حراست مي‌كنند، در واقع نوعي ايثارگري است.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران به نقش وزارت نيرو در دوران دفاع مقدس اشاره كرد و ادامه داد: بيش از 500 نفر از شهداي جنگ مربوط به كاركنان و مسئولان وزارت نيرو هستند و امروز نيز شاهد آن هستيم كه حدود 25 درصد از كاركنان اين مجموعه از جامعه ايثارگري هستند.
حجت الاسلام والمسلمين شهيدي با بيان اينكه سابقه عملكرد مسوولان و كاركنان وزارت نيرو، نشان دهنده علاقه مندي آنان به مقوله فرهنگ ايثار و شهادت است، خاطرنشان كرد: اين وزارت خانه همواره كمال همكاري را درخصوص امور مربوط به ايثارگران در مباحث قانوني و در موضوعات مرتبط با بنياد داشته است.
وي ادامه داد: وزارت نيرو در جريان ساماندهي گلزار شهدا، همكاري و تعامل بسياري خوبي با بنياد داشته و دارد كه تمامي اين اقدامات، شايسته تجليل است.
معاون رئيس جمهوري اضافه كرد: هم اكنون مراسم اربعين و راهيان كربلا جزء برنامه هاي بي نظير تلقي مي شود و در همين راستا بنياد شهيد و امور ايثارگران در آستانه اربعين حسيني، 15 موكب در مرزهاي ايران و عراق و استان هاي ايلام و خوزستان و در شهرهاي اين منطقه به ويژه مهران و شلمچه دائر كرده است تا به زائران حرم سيدالشهدا(ع) خدمت رساني كنند.
نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به فرا رسيدن اربعين حسيني، افزود: وظيفه امروز ما در بنياد شهيد و امور ايثارگران و همچنين مشاوران وزرا در امور ايثارگران دقيقاً بر همان مسيري تعريف مي‌شود كه در كربلا دنبال شد. همگي بايد به پيروي از مكتب حسيني عمل كرده و فرهنگي كه شهدا، جانبازان و آزادگان در دفاع مقدس آغاز كردند را زنده نگاه داشته و در جامعه ترويج دهيم.
حجت الاسلام والمسلمين شهيدي با اشاره به سرافرازي و سربلندي ايران در سال هاي بعد از انقلاب اسلامي، اعلام كرد: اگر كشورمان به رغم تمامي مشكلات بعد از جنگ تحميلي همچنان بر حركت خود ادامه مي‌دهد، مربوط به همان مكتب عاشورايي و اربعين امام حسين(ع) و راه حضرت زينب (س) است و اكنون وظيفه هركسي است تا در جهت حفظ اين فرهنگ قدم بردارد.
معاون رئيس جمهوري با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبري مدظله العالي درباره ضرورت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، تصريح كرد: همه مسئولان و مردم بايد از طرق مختلف در جامعه فرهنگ ايثار و شهادت را رواج دهند؛ چراكه ترويج اين فرهنگ موجب رشد و توسعه جامعه و در نهايت ارتقاي نظام جمهوري اسلامي مي‌شود.
شبد**1953**9122 **تنظيم كننده: مرتضي شحنه**انتشار دهنده: مهدي نعمتي