به گزارش ايرنا خليل رضاييان، چهارشنبه در همايش شهرسازي ريل پايه در شيراز افزود: همين مساله نيز باعث شده كه شاهد افزايش تلفات ناشي از حوادث جاده اي در كشور باشيم كه ضروري است اين روند اصلاح شود.
وي ادامه داد: استان فارس در حوزه حمل و نقل ريلي در ابتداي مسير قرار دارد و تنها راه آهن فعال آن راه آهن شيراز – اصفهان است كه آن هم با نواقصي مواجه است.
رضاييان اظهار كرد: از جمله كاستي ها و نواقص اين مسير، نبود ايستگاه در شهر مرودشت و در كنار بناي تاريخي تخت جمشيد است كه مي تواند مسافران زيادي را جذب كند.
او افزود: هم اينك طرح هاي ريلي مانند راه آهن شيراز – گلگهر، شيراز – بوشهر و در ادامه به سمت اهواز نيز در دست اقدام است كه با توجه به مطالبه 200 ميليارد توماني پيمانكاران اين طرح ها، روند كار به كندي پيش مي رود.
وي گفت: با توجه به فرصت پيش آمده پس از اجراي توافق برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) بايد با استفاده از فاينانس (تسهيلات خارجي ميان مدت) و همچنين اعتبارات دولتي و بخش خصوصي داخلي به سمت اجرا و توسعه حمل و نقل ريلي برويم.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري فارس اضافه كرد: دولت نيز تا به امروز تلاش كرده با وجود محدوديت اعتبارات، طرح هاي راه آهن فعال نگاه داشته شود.
رضاييان، با اشاره به نقش ناوگان حمل و نقل ريلي و به ويژه مترو در كاهش آلودگي هوا افزود: بايد به اين مساله مهم توجه داشته باشيم كه كوتاهي در زمينه توسعه حمل و نقل ريلي و افزايش استفاده مردم از خودروهاي شخصي و حتي توسعه ناوگان اتوبوسي مي تواند تهديدي جدي براي محيط زيست باشد و آلودگي هوا در آينده گريبان گير همه ما خواهد شد.
وي گفت: شيراز پس از تهران و مشهد سومين كلانشهر كشور است كه فاز اول خط يك مترو آن فعال شده و در ماه هاي آتي فاز دوم اين خط نيز به بهره برداري خواهد رسيد.
او ادامه داد: هرچند در بحث توسعه ناوگان ريلي با نقطه مطلوب فاصله داريم اما بايد بكوشيم از آنچه كه امروز در اختيار داريم به نحوي شايسته بهره گيريم.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهي ** انتشار دهنده: پرويندخت پاردسويي شيرازي
ضعف ناوگان هوايي و ريلي مردم را به سمت استفاده از ناوگان اتوبوسي سوق داده است
۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۳۹
کد خبر:
82311115
شيراز- ايرنا- معاون هماهنگي امور عمراني استانداري فارس گفت: ضعف موجود در ناوگان هوايي و ريلي مردم را به سمت استفاده از ناوگان اتوبوسي سوق داده است.