۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۰۵
کد خبر: 82311183
T T
۰ نفر
وزارت دادگستري براي دومين بار به درخواست هاي مردمي در سامانه ايرنا پاسخ داد

تهران - ايرنا - وزارت دادگستري براي دومين بار به 19 درخواست مردمي در سامانه ارتباطي بي واسطه با مسئولان در صفحه اول سايت خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا) پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، سامانه ارتباطي بي واسطه با مسئولان در صفحه اول سايت ايرنا به گونه اي طراحي شده است تا مردم بتوانند مشكلات خود را بدون واسطه با مسئولان در ميان بگذارند.
يكي از بخش هاي سامانه بدون واسطه با مسئولان ايرنا، بخش ارتباط با وزيران، بخش هاي دفاعي، امنيتي، انتظامي و دستگاه هاي اجرايي است كه اقشار مختلف جامعه درماه هاي گذشته صدها درخواست و مطالبه خود را از طريق اين سامانه با مسئولان بخش هاي مختلف مانند قوه قضائيه و وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح مطرح مي كنند.
درخواست مردمي از طريق وزارت دادگستري براي رسيدگي به رياست دادگستري كل استان تهران، دفتر مديريت عملكرد و بازرسي وزارت دادگستري، رئيس محاكم عمومي و انقلاب تهران و سرپرست مجتمع قضايي قدس ارسال شده است.
ضمن اينكه به تمامي اين درخواست ها كه از جمله رسيدگي به وضعيت يك سند ملكي و موضوع كلاهبرداري بوده، پاسخ لازم از سوي مسئولان مرتبط داده شده است.
به گزارش ايرنا، در راستاي رسيدگي به درخواست هاي مردمي در سامانه ارتباطي بي واسطه با مسئولان ايرنا، تاكنون دستگاه هاي مختلف قضايي گزارش هايي را دريافت و به آنها رسيدگي كرده اند.
بنيادشهيد و امور ايثارگران در دو مرحله رسيدگي به درخواست هاي مردمي در سامانه ايرنا به 35 درخواست پاسخ داد.
رسيدگي 169 درخواست مردمي در سازمان بازرسي كل كشور براي سومين بار، ارائه گزارش هاي بي واسطه با مسئولان از سوي معاون حقوقي و امور مجلس وزارت دادگستري به دادگستري هاي لرستان، اصفهان، چهار محال و بختياري، آذربايجان شرقي و كرمانشاه براي رسيدگي از ديگر موارد بررسي شده در اين سامانه بوده است.
وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در سال 95 در 2 مرحله (تيرماه و خردادماه) به 100 درخواست مردمي رسيدگي كرد.
معاونت راهبردي قوه قضاييه هم در 2 مرحله مطالبات قضايي ثبت شده مردم در اين سامانه را به قضات و روساي دادگستري ها در سال جاري ارجاع داد كه از اين طريق رسيدگي شد.
دستور رسيدگي به 14 درخواست و مطالبه مردم به سازمان ثبت اسناد و املاك كشور نيز رسيدگي شد؛ سازمان ثبت اسناد و املاك كشور هم از ديگر دستگاه هاي رسيدگي كننده به درخواست هاي ارجاعي مردمي از سوي سامانه بي واسطه با مسئولان ايرناست كه تاكنون 2 بار به درخواست هاي مردمي ثبت شده دستور رسيدگي داده است.
وزارت ورزش و جوانان، مانند ديگر دستگاه هاي اجرايي و وزارتخانه ها به پنج درخواست مردم در سامانه ارتباطي ايرنا پاسخ داد.
ايرنا به عنوان خبرگزاري رسمي كشور بر اساس مسئوليت تعيين شده در اساسنامه وظيفه انعكاس نظرات، پيشنهادات، انتقادات و درخواست هاي مردم به مسئولان را عهده دار است.
ارتباط بدون واسطه با مسئولان براي شهروندان در سامانه ايرنا ايجاد شده است و مردم مي توانند، مطالب درخواستي خود را به صورت مستقيم و محرمانه به مسئولان ذيربط منعكس كنند.
اجتمام**7268**1021
خبرنگار: مهناز بيرانوند**انتشار دهنده: حسين نوروزيان
۰ نفر