۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸
کد خبر: 82311263
T T
۰ نفر
جاري شدن فاضلاب در برخي معابر زابل فاجعه زيست محيطي را رقم مي زند

زاهدان- ايرنا- مديرعامل شركت آب و فاضلاب زابل در شمال سيستان و بلوچستان گفت: خوردگي لوله هاي فاضلاب در شهر زابل فرورفتگي معابر و نشست زمين را در پي دارد به طوري كه با انسداد شبكه، فاضلاب در برخي معابر جاري و فاجعه زيست محيطي را رقم مي زند.

حبيب اعلايي روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: افزون بر 20 سال از زمان اجراي طرح فاضلاب شهر زابل همزمان با استان اصفهان گذشته است در حالي كه 30 درصد از مناطق شهر در سيستم شبكه فاضلاب قرار نگرفته است.
وي اظهار داشت: بافت، ريزدانه بودن و رسي بودن خاك شهر زابل مانع جذب آب و فاضلاب در سطح زمين مي شود و پس آب فاضلاب به صورت روان آب جاري مي شود.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهر زابل بر اجراي كامل شبكه فاضلاب تاكيد كرد و گفت: پيمانكاران بخش توسعه شبكه فاضلاب و ارتقا تصفيه خانه زابل افزون بر 120 ميليارد ريال از شركت آب و فاضلاب زابل طلبكار هستند به طوري كه در سال گذشته هيچ اعتباري در اين بخش تخصيص داده نشده است.
وي افزود: پروژه فاضلاب زابل با تخصيص 700 ميليارد ريال اعتبار در مدت پنج سال تكميل مي شود و خوردگي لوله هاي آزبست (بتني) كه در ابتداي پروژه به عنوان لوله استاندارد استفاده شده است همانند اصفهان بازسازي مي شود.
اعلايي با بيان اينكه تاكنون 25 هزار مشترك به سيستم فاضلاب شهري متصل شده اند تاكيد كرد: 30 درصد مناطقي كه تاكنون به سيستم فاضلاب متصل نشده اند از نقاط مركزي و حاشيه شهر هستند.
وي اظهار داشت: هم اينك لايروبي سيستم فاضلاب به روش سنتي انجام مي شود كه با تخصيص 15 ميليارد ريال لايروبي و نظافت شبكه فاضلاب زابل به صورت مكانيزه صنعتي انجام خواهد شد.
اعلايي بيان كرد: اجراي چاه فاضلاب در منازل توسط شهروندان بدليل عدم وجود شبكه فاضلاب آلودگي هاي زيادي را ايجاد كرده است كه با تكميل شبكه اين چاه ها استفاده نخواهد شد.
7317**6081 خبرنگار: حامد غلامي دوم ** انتشار دهنده: حيدر سراياني