۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۳۶
کد خبر: 82312411
T T
۰ نفر
ترافیك سنگین در شلمچه و چذابه/ زائران با خودروی شخصی وارد مرزها نشوند

اهواز - ایرنا - رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به ترافیك سنگین در گذرگاه های مرزی خوزستان به ویژه مرز چذابه، از زائران اربعین حسینی خواست كه با خودروهای شخصی به مرزها مراجعه نكنند.

سرهنگ رضا دولتشاهی ظهر پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار كرد كه به دلیل همزمانی ورود و خروج زائران اربعین حسینی و به اوج رسیدن ترددها، ازدحام جمعیت و تراكم زیاد خودرو در مرزهای شلمچه و چذابه را شاهد هستیم.
وی با اشاره به محدودیت توقف خودروها در مرزهای شلمچه و چذابه افزود:ظرفیت پاركینگ مرز چذابه تكمیل شده و 80 درصد ظرفیت پاركینگ مرز شلمچه نیز اشغال شده است، به همین دلیل به زائران توصیه می شود با خودروی شخصی وارد مرز نشوند و با توقف خودروهای خود در شهرهای اطراف از جمله در بستان و سوسنگرد، با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به مرزها مراجعه كنند.
رئیس پلیس راه استان خوزستان ادامه داد:به دلیل حجم بالای خودرو در گذرگاه های منتهی به مرزها، در زمان حاضر ترافیك سنگین خودرویی در مسیرهای منتهی به مرز چذابه ایجاد شده و مسیرهای منتهی به مرز شلمچه نیز، اگر چه ترافیك روان است اما خودروها به كندی حركت می كنند.
به گفته وی، ترافیك مسیر خرمشهر به شلمچه نیز سنگین است.
سرهنگ دولتشاهی ادامه داد:از 20 آبان محدودیت ترافیكی در مسیرهای منتهی به مرزها ایجاد شده و تردد كامیون و تریلی در این مسیرها تا 5 آذر ممنوع است.
وی در خصوص شكایت برخی از زائران از توقفگاه های خودرو در مرزها گفت: پاركینگ هایی كه در شلمچه و چذابه احداث شده بسیاری از مشكلات سال های قبل را حل كرده است اما وسعت بالای این پاركینگ های 50 هكتاری هنوز هم مسائلی بوجود می آورد به طور مثال هنوز زیرسازی 10 هكتار از مساحت پاركینگ چذابه كامل نشده و برخی از زائران خودروهای خود را در آن محدوده پارك می كنند، یا برخی زائران خودروهای خود را در مكان های نامناسب پارك كرده اند كه ماموران پلیس راه ناچار به جابه جا كردن این خودروها می شوند.
به گزارش ایرنا طرح ترافیكی ویژه اربعین از 20 آبان به مدت 15 روز در خوزستان اجرا شده كه بر اساس آن تردد كامیون و تریلر حامل كالا و سوخت در جاده های منتهی به پایانه های شلمچه و چذابه ممنوع است.
اتوبوس های مسافربری حامل زائران حسینی نیز تا پنج كیلومتری پایانه چذابه حق تردد دارند، و زائران از آنجا با اتوبوس های شركت واحد كه در منطقه مستقر شده به پایانه مرزی منتقل می شوند.
پایانه مرزی چذابه واقع در 110 كیلومتری شمال غرب اهواز، و پایانه مرزی شلمچه در 10كیلومتری خرمشهر از محل های اصلی تردد زائران حسینی به عتبات عالیات هستند.
7151/6125 خبرنگار:نادره وائلی زاده ** انتشار دهنده:فاطمه نوری جهانگرد
۰ نفر