۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۱۵
کد خبر: 82312626
T T
۰ نفر
رئيس پليس راهور خوزستان: زائران اربعين، مرز شلمچه را براي سفر انتخاب كنند

اهواز - ايرنا - رئيس پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان با بيان اينكه ظرفيت پاركينگ مرز چذابه تكميل شده است، به زائران اربعين كه قصد عزيمت به عراق را دارند توصيه كرد: براي خروج از كشور به مرز شلمچه مراجعه كنند.

به گزارش ايرنا سرهنگ قاسم قدرتي پنجشنبه در بازديد از مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: ظرفيت پاركينگ مرز چذابه تقريبا تكميل شده و هم اكنون در حدود 27 هزار خودرو در آن پارك شده اند.
وي با اشاره به ازدحام جمعيت و تراكم خودرو در مرز چذابه گفت: زائران اربعين براي تردد آسان تر و براي جلوگيري از ترافيك، بهتر است كه براي سفر خود مرز شلمچه را انتخاب كنند.
به گفته وي ظرفيت پاركينگ هاي اطراف مرز چذابه نيز تقريبا تكميل شده و هم اكنون آماده سازي پاركينگ شهرداري در سه كيلومتري شهر بستان در حال انجام است.
قدرتي همچنين با اشاره به خودروهايي كه به دليل توقف در محل نامناسب جابه جا شده اند گفت: تا كنون يك هزار و 200دستگاه خودرو كه در محل هاي نامناسب توقف كرده بودند به پاركينگ منتقل شده اند.
طرح ترافيكي ويژه اربعين از 20 آبان به مدت 15 روز در خوزستان اجرا شده كه بر اساس آن تردد كاميون و تريلر حامل كالا و سوخت در جاده هاي منتهي به پايانه هاي شلمچه و چذابه ممنوع شده است.
اتوبوس هاي مسافربري حامل زائران حسيني نيز تا پنج كيلومتري پايانه چذابه حق تردد دارند، و زائران از آنجا با اتوبوس هاي شركت واحد كه در منطقه مستقر شده به پايانه مرزي منتقل مي شوند.
با اين حال پليس راه خوزستان اعلام كرده است كه ترافيك سنگيني در جاده هاي منتهي به مرزها به ويژه مرز چذابه حاكم شده است.
پايانه مرزي چذابه واقع در 110 كيلومتري شمال غرب اهواز، و پايانه مرزي شلمچه در 10كيلومتري خرمشهر از محل هاي اصلي تردد زائران حسيني به عتبات عاليات هستند.
7165/7151/6064
خبرنگار: حميدرضاترابي فرد - نادره وائلي زاده** انتشار دهنده: محسن بهاروند
۰ نفر