۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۰۸
کد خبر: 82315549
T T
۰ نفر
وحدت شیعه و سنی از جنس اربعین در مهاباد

مهاباد- ایرنا- وحدت و اخوت اسلامی بین ادیان آسمانی و اقلیت ها در ایران همواره در مناسبت های ملی و مذهبی بیشتر تبلور یافته و خودنمایی می كند، ایام اربعین از جمله همین مناسبت ها است كه عشق امام حسین و اهل بیت(ع) شیعه و سنی را دوشادوش و كنارهم قرار داده تا عزاداری و سوگواری شهدای كربلا هر سال باشكوه تر از سال های قبل برگزار شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان مهاباد هم به عنوان شهر محب اهل بیت(ع) در ایام محرم و صفر عشق و ابراز ارادت به امام حسین(ع) از طرف اهل سنت تجلی می یابد و در كنار برادران شیعه خود در ماتم اباعبدالله حسین(ع) اشك ماتم ریخته و سوگواری می كنند و اربعین عامل دیگری برای وحدت برادارن مسلمان شیعه و سنی شده است.
اربعین حسینی و قیام كربلا واقعه ای است كه تمام مرزهای دینی، مذهبی و جغرافیایی را درنوردیده، شیعه و سنی در كنار هم بر مظلومیت حضرت اباعبدالله حسین(ع) عزاداری می كنند.
بر همین اساس است كه گردهمایی و همایش بزرگ 20 میلیون نفری جهان اسلام در كربلا معلی تنها مختص عراقی ها و شیعه نیست بلكه برادران اهل سنت و سایر ادیان نیز در این روز به امام حسین(ع) ادای احترام می كنند و در مراسم های عزاداری شركت فعال دارند.
در شهرستان مهاباد هم برادران اهل سنت مراسم اربعین حسینی را به احترام امام حسین(ع) در كنار برادران شیعه خود با اجرای مراسم سینه زنی و نوحه خوانی با شور خاصی برگزار و نذری توزیع می كنند.
خبرنگار ایرنا برای بیان احساسات و هدف از شركت محبان اهل بیت(ع) اهل تسنن، به میان آنها رفت تا روایتگر علاقمندی و حب آنان به سرور و سالار شهیدان نوه پیامبر(ص)، اباعبدالله حسین(ع) باشد.
عزادار اربعین حسینی و برادر كرد اهل سنت مهاباد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: همه ساله به عشق امام حسین(ع) و مردانگی هایش در میدان جنگ كه پشت به ظالم نكرد، در ایام اربعین و در مراسم های عزاداری شهیدان كربلا شركت می كنم.
عبدالله زاوش اظهار كرد: امام حسین(ع) را ما هم امام خودمان می دانیم و خاطرش روی سر ماست و به آن فخر می كنیم.
دیگر عزادار و محب امام حسین(ع) هم به خبرنگار ایرنا گفت: نوه پیامبر در كربلا آبروی اسلام و مسلمانان را خرید و موجب بقای اسلام ناب محمدی در دنیا و جهان اسلام شد.
اسماعیل آغر با بیان اینكه هر اندازه در خصوص اهمیت قیام كربلا و علاقه ام به امام حسین بگویم، كم گفتم بیان كرد: مسلمانان باید راه حسین(ع) را ادامه دهند و در مقابل كفر و باطل بایستند.
وی افزود: وحدتی كه بین شیعه و سنی برخاسته از قیام امام حسین(ع)،عاشورا، تاسوعا و اربعین است این وحدت موجب افتخار ما است.
امین احمدی جوان 25 ساله اهل سنت نیز گفت: قیام صادقانه و شهادت مظلومانه اباعبدالله حسین(ع) ما را شیفته خود كرده است تا ارادت خالصانه به آقا داشته باشیم.
وی اضافه كرد: 12 سال است كه هر ساله به صورت مستمر در مراسم عزاداری اربعین در مهاباد شركت می كنم و از ارداتمندان اهل بیت (ع) هستم.
وی بیان كرد: برای استجابت حاجتی كه داشتم مادربزرگم نذر كرد و قبول شد به همین خاطر این استمرار و اردات همچنان جوشش خود را دارد.
مسعود كریمی 20 ساله هم به ایرنا گفت: جاذبه و انرژی برخاسته از عشق حسین(ع) و از خودگذشتگی ایشان در جنگ با جبهه كفر مرا به اینجا كشانده و به این عرض ارادت افتخار می كنم.
رسول مولود پوری دیگر عزادار اهل سنت هم كه علاقه مندی و عشق حسینی از سخنانش قابل تشخیص بود، گفت: برای برآورده شدن حاجتی نذر كردم كه برآورد شد به این ترتیب امدادهای غیبی را با دستان توانای اباعبدالله حسین(ع) درك كردم.
سینه زنی، نوحه خوانی و دادن نذری از بخش های مختلف مراسم عزاداری اربعین حسینی در شهرستان مهاباد بود.
شهرستان مهاباد با بیش از 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
3093**
گزارش از: پیمان پاكزاد