۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۲
کد خبر: 82316567
T T
۰ نفر
خدمات گمرك میرجاوه به زائران امام حسین (ع ) شبانه‌روزی شد

تهران- ایرنا- گمرك جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد : گمرك میرجاوه از ورود 10 هزار نفر پاكستانی زائر جدید برای زیارت اباعبدالله الحسین(ع) از شب گذشته (یكشنبه) به كشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از گمرك جمهوری اسلامی ایران، برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران پاكستانی فعالیت گمرك میرجاوه شبانه‌روزی شد.
برپایه این گزارش، بررسی ها نشان داد كه در ایام اربعین حسینی تعداد 37 هزار و 822 نفر زائر از مرز میرجاوه به كشور وارد و از غرب و جنوب غربی عازم كربلا شدند.
به گزارش ایرنا، پیشتر استاندار سیستان و بلوچستان نیز در جریان بازدید از زائرسرا و موكب میرجاوه گفته بود: امكانات رفاهی مطلوب ایجاد شده در پایانه مرزی و موكب و زائرسرای «امام خمینی(ره)» میرجاوه دروازه ورودی شایسته و گرمی را برای پذیرایی از زائران پاكستانی اربعین حسینی فراهم كرده است.
«علی اوسط هاشمی» افزود: 100 تا 110 درصد زیرساخت ها و امكانات پایانه مرزی میرجاوه با هدف نگاه ارزشی به زائران تا سال آینده افزایش خواهد یافت.
وی تصریح كرد: پایانه مرزی میرجاوه یك سایت اقتصادی نیست، بلكه مجموعه ای ارزشی است كه زائر از هزاران كیلومتر با نیت ارزشمند زیارت عتبات عالیات این مسیر را انتخاب می كند.
مرز میرجاوه از جمله مبادی ورودی و خروجی رسمی سیستان و بلوچستان است كه فعالیت های گسترده ای در زمینه صادرات و واردات كالا دارد.
عمده كالاهای صادراتی و ترانزیتی از ایران به كشور پاكستان از مرز میرجاوه انجام می شود و میرجاوه در 75 كیلومتری شرق زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اقتصام ** 3065 ** 1559 ** خبرنگار: محمد ملك دار ** انتشاردهنده: حسین عضدی فسا
۰ نفر