25 پروژه محروميت زدايي در خراسان جنوبي آماده بهره برداري است

بيرجند - ايرنا - رئيس بسيج سازندگي خراسان جنوبي به افتتاح 25 پروژه عام المنفعه كوچك، بزرگ و محروميت زدايي در روستاها همزمان با روز بسيج سازندگي(چهارشنبه، سوم آذر ماه) در استان اشاره كرد و گفت: در مجموع هفت ميليارد و 600 ميليون ريال براي احداث اين پروژه ها هزينه شده است.

سرهنگ محمد زهرايي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تشريح برنامه هاي روز بسيج سازندگي در استان افزود: اعتبار 13 پروژه چهار ميليارد و 800 ميليون ريال از محل تملك دارايي و سرمايه اي و هزينه 12 پروژه به مبلغ 2 ميليارد و 800 ميليون ريال از محل قرارگاه قرب كوثر تامين شده است.
وي از افتتاح 200 كارگاه كمك اشتغال روستايي در روز بسيج سازندگي در استان خبر داد و گفت: كارگاه پرورش زنبور عسل در شهر مود به نمايندگي از ساير كارگاه ها افتتاح مي شود.

** اختصاص 100 ميليارد ريال تسهيلات اقتصاد مقاومتي در خراسان جنوبي
وي بيان كرد: در سال 95 به استان 100 ميليارد ريال تسهيلات اقتصاد مقاومتي اختصاص يافت كه براي ايجاد و راه اندازي 700 كارگاه در نظر گرفته شده است.
وي ادامه داد: از مجموع كارگاه هاي اقتصاد مقاومتي هدف گذاري شده 200 كارگاه همزمان با روز بسيج سازندگي راه اندازي مي شود و به متصديان 200 كارگاه در حال پرداخت تسهيلات و راه اندازي هستيم كه پيش بيني مي شود تا پايان آذر ماه اكثر پروژه ها ايجاد شود.
به گزارش ايرنا، زهرايي برگزاري مراسم اختتاميه اردوهاي جهادي را از ديگر برنامه هاي روز بسيج سازندگي عنوان كرد و يادآور شد: اين مراسم روز چهارشنبه با حضور بيش از 400 نفر از جهادگران و فعالان عرصه هاي جهادي و مسئولان دستگاه هاي اجرايي در استان برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه سردار سيد ضياء الدين حزني فرمانده قرارگاه سازندگي قرب كوثر خاتم الانبيا و مشاور فرمانده كل سپاه پاسداران سخنران اصلي اين مراسم خواهد بود، افزود: در اين مراسم از فعالان گروه هاي جهادي و حمايت كنندگان عرصه هاي جهادي نيز تجليل مي شود.
وي اظهار كرد: برگزاري جشنواره مشترك بسيج سازندگي و بسيج رسانه به نام « نقش من در اقتصاد مقاومتي» از ديگر برنامه هاي هفته بسيج است كه در اين مراسم نيز از افراد برگزيده تجليل خواهد شد.

** 12 هزار و 500 نفر جهادگر به مناطق محروم استان اعزام شدند
وي به آموزش عمومي 2 هزار و 700 نفر در زمينه هاي اقتصاد مقاومتي اشاره كرد و افزود: همچنين امسال هزار و 100 نفر در كارگاههاي تخصصي و ويژه آموزشي اقتصاد مقاومتي شركت كردند.
وي سركشي از خانواده شهدا و ديدار با نماينده ولي فقيه در استان را از ديگر برنامه هاي روز بسيج سازندگي در استان ذكر كرد.
رئيس بسيج سازندگي استان در بخشي از سخنانش به فعاليت گروه هاي جهادي در سال جاري اشاره كرد و افزود: امسال 12 هزار و 500 نفر شامل 753 گروه جهادي به مناطق محروم استان اعزام شدند.
زهرايي ادامه داد: از اين تعداد 56 گروه دانشجويي، 27 گروه كارمندي،70 گروه محلات و 187 گروه دانش آموزي و 19 گروه ميهمان بودند.
وي يادآور شد: همچنين امسال 380 گروه جهادي در اجراي طرح شجره طيبه صالحين به مدت يك روز به مناطق محروم استان اعزام شدند.

** آبرساني سيار به 15 هزار و 500 خانوار خراسان جنوبي
وي به آبرساني سيار به 414 روستاي استان اشاره كرد و افزود: در حال حاضر آب شرب 15 هزار و 500 خانوار استان از طريق آبرساني سيار تامين مي شود كه اين مهم نيازمند توجه ويژه مسئولان است.
وي يادآور شد: متاسفانه بودجه آبرساني در آخرين رديف قرار دارد نياز است رديف خاصي براي آبرساني سيار به مناطق محروم استان در نظر گرفته شود.
خراسان جنوبي حدود 800هزار نفر جمعيت دارد كه 43درصد آنها در روستاها زندگي مي كنند.
براي دريافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبي به كانال تلگرامي irnabirjand@ ملحق شويد.
*7557* 2047 *خبرنگار* رقيه محمدي-انتشار دهنده- عباسقلي اشكورجيري*