هشدار مديرعامل شركت گاز كهگيلويه و بويراحمد درباره رعايت نكردن نكات ايمني

ياسوج - ايرنا - مديرعامل شركت گاز استان كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به سرد شدن هوا و پايين آمدن دماي هوا درباره نحوه استفاده از وسايل وسايل گرمايشي بدون در نظر گرفتن مسائل ايمني هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي شركت گاز كهگيلويه و بويراحمد، رحمان خادم بيان كرد: همه ساله با بروز اولين موج فصل سرما و استفاده مردم از وسايل گرمايشي گازسوز تعداد زيادي از هموطنان به دليل بي توجه به نكات ايمني مرتبط با استفاده از گاز طبيعي از جمله مسموميت با گاز CO، آتش سوزي و انفجار جان خود را از دست مي‌دهند.
وي افزود: توجه به نصب صحيح و باز بودن مسير دودكش، نداشتن كلاهك اچ شكل دودكش، استفاده از وسايل گرمايشي غير استاندارد، عدم توجه به تهويه مناسب هوا و تأمين اكسيژن مورد نياز وسايل گاز سوز با درزبند كردن كليه منافذ در ساختمان‌هاي فاقد سيستم گرمايش مركزي، استفاده از وسايل غير گرمايشي نظير اجاق گاز براي گرمايش و عدم استفاده از شيلنگ و بست استاندارد از مهمترين عوامل بروز حوادث بوده است.
خادم گفت:‌ در بيشتر موارد در نصب بخاري‌ها دقت نمي‌شود و به دليل همين ناآگاهي حوادث جبران ناپذيري رخ مي‌دهد.
وي تصريح كرد: بستن همه منافذ خانه اشتباه است و كساني كه از بخاري گازي استفاده مي‌كنند بايد امكان ورود هواي تازه و اكسيژن به محيط را فراهم كنند.
مديرعامل شركت گاز استان كهگيلويه و بويراحمد از مشتركان گاز طبيعي خواست قبل از راه اندازي وسيله گاز سوز، پس از حصول اطمينان از باز بودن مسير دودكش و وجود كلاهك اچ شكل، با استفاده از شيلنگ و بست استاندارد اقدام به اتصال بخاري استاندارد خود به انشعاب گاز كرده و محلهاي اتصال را براي اطمينان از عدم نشت گاز با كف صابون امتحان كنند.
وي به رعايت موارد صرفه جويي در مصرف گاز طبيعي اشاره كرد و افزود: استفاده از روش‌هاي مختلف مديريت سيستم انرژي از قبيل استفاده از لباس مناسب فصل و پرده‌هاي ضخيم و تنظيم دماي خانه بين 18 تا 21 درجه سانتيگراد از مواردي است كه مي‌توان با به‌كارگيري آن ضمن صرفه جويي در مصرف گاز و كاهش هزينه گازبها، امكان استفاده ساير هموطنان را از اين نعمت فراهم كرد.
استان 700 هزار نفري كهگيلويه و بويراحمد در جنوب غربي ايران قرار دارد.
دريافت كننده: فرزانه شريفي** انتشار دهنده: سيد ولي موسوي نژاد
8143/6110