۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۰
کد خبر: 82320517
T T
۰ نفر
هوادار مدارس خصوصی و خواهر موسس بلك واتر نامزد وزارت آموزش در كابینه ترامپ

تهران – ایرنا – 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری منتخب آمریكا، 'بتسی دِوُس' را كه به خاطر هواداری از مدارس خصوصی با كمك های دولتی و نسبت وی با موسس بلك واتر شهرت دارد، به عنوان نامزد وزارت آموزش آمریكا معرفی كرد.

تارنمای فوربس نوشت: خانم دِوُس (Betsy DeVos) فرزندخوانده 'ریچارد دِوُس' میلیاردر آمریكایی است كه دارایی هایش حدود پنج میلیارد و 100 میلیون دلار برآورد می شود.
'بتسی دِوُس' اكنون ریاست انجمن آمریكایی كودكان را برعهده دارد. این انجمن، در زمینه خصوصی سازی مدارس و اعطای كمك هزینه ها و اعتبارهای آموزشی فعالیت می كند.
ترامپ در بیانیه ای كه برای معرفی نامزد وزارت آموزش منتشر كرد، بتسی دِوُس را 'یك پشتیبان برجسته و باپشتكار در امور آموزشی' نامید و ابراز امیدواری كرد كه با مدیریت وی، نظام آموزش آمریكا اصلاح و از بندِ دیوان سالاری رها شود و بتواند آموزشی با استانداردهای بین المللی ارائه كند.
بتسی دِوُس با نام اصلی او 'الیزابت پرینس' ، خواهر 'اریك پرینس' بنیان گذار شركت خصوصی امنیتی و نظامی 'بلك واتر' - از عاملان كشتار مردم عراق- است.
این شركت یكی از پیمانكاران حفاظتی دولت آمریكا در عراق بود و بویژه در پرونده كشتار 17 غیر نظامی عراقی در تاریخ 16 سپتامبر 2007 مقصر شناخته شد و چهار نفر از ماموران آن در دادگاه مجرم شناخته شدند.
دونالد ترامپ پیش از این، سناتور 'جف سشنز' را به عنوان نامزد وزارت دادگستری، سپهبد 'مایكل فلین' را به عنوان مشاور امنیت ملی، 'مایك پومپئو' را به عنوان نامزد رئیس سازمان اطلاعات مركزی (سیا) و 'نیكی هالی' را به عنوان نامزد سفارت آمریكا در سازمان ملل متحد معرفی كرده است.
اروپام**9163*1579
مترجم: زمان رضاخانی* انتشار دهنده : مرضیه فاتحی علیشاه