۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۸
کد خبر: 82323287
T T
۰ نفر
تحويل كليد سومين مسكن مددجويي روستايي ساخته شده توسط بسيج انزلي

انزلي - ايرنا - به مناسبت هفته بسيج با حضور جمعي از مسئولان، كليد سومين مسكن مددجويي روستايي ساخته شده توسط بسيج سازندگي سپاه پاسداران بندرانزلي، در روستاي كركان اين شهرستان تحويل صاحبخانه شد.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه پاسداران شهرستان انزلي روز شنبه در حاشيه اين مراسم در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين پروژه در قالب ساخت هزار مسكن براي مددجويان سراسر استان هدف گذاري شده است.
سرهنگ پاسدار جمشيد اصحابي با اشاره به اينكه شرايط نامساعد جوي موجب تاخير در تحويل اين واحد مسكوني شده بود، افزود: براي ساخت اين واحد مددجويي روستايي 240ميليون ريال اعتبار صرف شد كه 40ميليون ريال آن از سوي خيرين و مابقي از اعتبارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هزينه شده است.
وي با اشاره به اينكه سهم شهرستان انزلي از واحد هاي مسكوني مددجويي 13 واحد است، گفت: ساخت يك واحد مسكوني در روستاي حسن رود و 12 واحد ديگر در روستاهاي غرب شهرستان، دردستور كار بسيج سازندگي شهرستان بندرانزلي قرار دارد.
سرهنگ اصحابي يادآور شد: تا كنون چهار واحد مسكوني ساخته شده كه كليد سه واحد آن در روستاهاي ترب گوده ، آبكنار و كركان تحويل صاحبخانه شد و واحد مسكوني چهارم نيز به زودي تحويل مي شود.
وي با اشاره به معرفي مددجويان از سوي كميته امدادامام خميني(ره) تصريح كرد: بسيج سازندگي سپاه پاسداران شهرستان انزلي درسال گذشته با اعتباري بالغ بر10 ميليارد ريال پروژه هاي عمراني و مسكوني متعددي از جمله استخر ماهي، پروش مرغ و اردك، دامداري ، پرورش قارچ و پرورش بلدرچين و مواردي از اين دست را انجام داده است .
سرهنگ اصحابي خاطرنشان كرد: پرورش و تكثير ماهيان در آبكنار، پرورش مرغ ، شترمرغ و بلدرچين در كپورچال با استفاده از كارشناسان شيلات و دامپزشكي از جمله فعاليت هاي اين ناحيه در راستاي عمل به اقتصاد مقاومتي است.
وي به مشاركت بسيجيان با آموزش و پرورش درقالب گروه هاي جهادي اشاره و اضافه كرد: مرمت مدارس و مساجد و كمك به زيبا سازي آن در روستاها توسط بسيج سازندگي سپاه ناحيه انزلي ، پيش از آغاز سال تحصيلي و با استفاده از دانش آموزان به صورت پرداخت مقداري دستمزد به عنوان تشويق اين عزيزان، از ديگر برنامه هاي ناحيه مقاومت بسيج سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهرستان بندرانزلي درطول امسال است.
بندرانزلي در 40 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع است.
خبرنگار: رضا اكبري ** انتشاردهنده: اميرحسين كبيري
7471 / 2007